Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tests af billigere sigtekikkerter
#9
Citat:quote:

Originally posted by Otterup

Hej!

Fandtes der en sammenlignende test, der går ned i detaljer for kikkerter med et prisloft på... lad os sige 3.000 kr ville jeg læse den med stor interesse.

Relevante mærker kunne være følgende:
- Bushnell
- Tasco
- Meopta
- Welter
- Millet
- Hawke
- Falcon optics
- Optisan/MTC Optics
- Simmons
- SIE
- Flere endnu....

En "videnskablig" test af ovenstående billig-mærker(jeg ved godt at bushnell laver nogle dyrere modeller) kunne være spændende at holde op imod de mange tests, der gennem tiden er blevet udført på de dyrere mærker.

Mvh

Michael



Hallo!

Jeg vil sige imellem 3-4.000 kr. Og ellers at man lave en mere ærlig sammenlignende test, end den Brockmichelsen henvisning.

Der behøves ingen videnskabelig test. Det kan være en simpel blindtest. Alle kikkerten om bag en plade, samme diameter, samme forstørrelse. ku sku være morsomt om der fx.var stoppet en zeiss diavari zt ind imellem[}Smile]. Nævnt fordi netop den har en satans forstyrende lysende ring rund hele synsfeltet, som ikke er nævnt i testen. Den ring er ikke nævnt med et ord i testen af zeiss kikkerten[xx(] Derimod henføres den til Trijcon på side 85. Det kan da være,
jag har ikke glugget i sådan en, manden er jo ikke blind på det punkt,men han springer over ringen i zeiss - det lugter.

Testen omtaler flere ens kikkerter, yderst forskellig, selv om der er tale om samme kikkert, men med forskellig brand, selvom de er fra samme producent. [:I][:I] Derfor - BLIND TEST. Det andet lugter sku.

Wolfi
Svar


Beskeder i denne tråd
Tests af billigere sigtekikkerter - af Otterup - 03-04-2008, 11:16 PM
Tests af billigere sigtekikkerter - af Otterup - 03-04-2008, 11:40 PM
Tests af billigere sigtekikkerter - af Tonny - 04-04-2008, 12:10 AM
Tests af billigere sigtekikkerter - af LasseScout - 04-04-2008, 12:57 AM
Tests af billigere sigtekikkerter - af Tonny - 04-04-2008, 01:58 AM
Tests af billigere sigtekikkerter - af JRexA - 04-04-2008, 02:12 AM
Tests af billigere sigtekikkerter - af Wolfi - 04-04-2008, 03:23 AM
Tests af billigere sigtekikkerter - af Otterup - 05-04-2008, 11:03 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 7 gæst(er)