27-04-2008, 04:12 AM
Citat:quote:
Originally posted by Great Dane
Citat:quote:
Originally posted by Savage
Nu er jeg nok lidt kritisk anlagt men at en kobberbørste kan skade det hærdede stål som kroningen er lavet af er mig en gåde Det er skam også mig en gåde at kroningen er hærdet. en gåde som jeg er overbevist om bunder i bundløst et rygte, hvad siger forum?.Nej
Den første beskidte prop der kommer ud af mundingen bliver også kasseret hos mig men derefter går den på genbrug indtil de er snavsede og piben er ren..Hvordan ved du at piben er ren, når du vedbliver med at bruge snavsede propper?
ps. jeg er mest til facts med teoretisk begrundelse.Jeg begynder at tvivle [8)]
Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Nu ikke nedgøre manden bette GD
Kroningen er vel lavet af det samme sejghærdede stål som resten af piben er lavet af(medmindre det er rusthæmmet automatstål[])
Årsagen til at man skubber igennem fra kammerenden, er vel et ønske om at holde en retning, så selve rensestokken ikke slider på mundingen. Om man skubber børsten igennem og vender ude i fri luft, eller skruer børsten af, tvivler jeg på har nogen særlig betydning. Eventuelt kan det være negativt at skrue børsten af på vejen tilbage, da man derved kan få gevindbøsningen til at slå imod mundingen.
Vedr de rene propper, er det vel ikke umuligt at checke med en ren tilsidst.
Man kan måske også få en bedre rensning af siderne på bommen, ved både at trække frem og tilbage, da der teoretisk vil være en form for "lævirkning" når man skubber igennem en spiral.
Hvorfor tvivler du på at han ønsker en både teoretisk og factbetonet begrundelse, blot fordi han ikke ukritisk acceptere diverse "ammestuehistorier"[]
jbn