Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt-starten giver travlhed hos politiet
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Jeg tror Hog gerne vil have en forklaring på hvorfor du kan forstå at det kan ske på tryk eller drivjagt.

Din forklaring vil jeg osse gerne høre. Uanset hvilken jagtform er det vel stadig jægerens pligt at identificere vildtet inden han skyder...

og det fritages man ikke for, selvom vildtet kommer i expresfart. Så må man afstå fra at skyde.

Det var vel egentlig osse en af grundene til at SNS indførte bevægelsesjagt på de store dagjagter i det vestjyske. Vildtet kommer langsommere og giver jægeren bedre tid til at se hvad der kommer og det fører til bedre skudafgivelse og færre eftersøgninger.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]

Vi kan overhovedet ikke blive uenige om det fremhævede, men for en uerfaren skytte der måske aldrig har set fx. kronvildt før kan jeg godt forstå hvordan han hvis der kommer et stykke vildt med expres fart, kan tage fejl. Specielt hvis han har været med på jagten et par gange og der aldrig har været andet end råvildt....Han ser bare et stykke hjortevildt der kommer med expres fart, hjortevildt=råvildt BANG også ligger der en kronkalv. At det er forkert og skytte lige skulle have holdt fingeren fra aftrækeren kan vi overhovedet ikke blive uenige om men den ændre ikke på at jeg kan forstå hvordan det sker. At jeg forstår det betyder absolut ikke det er noget jeg synes er i orden.

Hvis du er på anstands jagt eller pürsch så går det hele i et lidt andet tempo og der må jeg nok erkande at hvordan man forvæksler en 20 kilos buk med en 60-70 kilos kronhjort spidshjort, det kan jeg bare ikke få til at hænge sammen.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar

Beskeder i denne tråd
Jagt-starten giver travlhed hos politiet - af JHA - 16-05-2008, 11:14 PM
Jagt-starten giver travlhed hos politiet - af Hog - 17-05-2008, 11:02 AM
Jagt-starten giver travlhed hos politiet - af Christensen - 17-05-2008, 02:28 PM
Jagt-starten giver travlhed hos politiet - af Hog - 17-05-2008, 08:43 PM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)