Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Den ukendte danske storvildtsjæger (?) (Research)
#4
Så fik jeg liv i scanneren.

De fleste af billederne forestiller denne herre:

[Image: x02.jpg]

Med denne Win 95 riffel og katte i denne kaliber:

[Image: x01.jpg]

Min opgave består i at finde så meget information som muligt omkring jagten og manden, som jeg formoder er dansk og hedder "Christiansen"

Billederne er taget ud af et album og oplysningerne er meget sparsomme.

Her er et billede af den mand, som jeg formoder er hovedpersonens far. Det er på bagsiden mærket med blyant "Grandpa Christiansen"

[Image: x05.jpg]

Som det fremgår er han dekoreret med dannebrogsordenen og en anden medalje, som er svær at identificere.

[Image: x06.jpg]

Jeg antager, at der er tale om Ridderkorset af Dannebrogsordenen af 2. grad og jeg læser monogrammet i toppen af korset som en af Frederik'ernes monogram.
Fr. VII døde 1863 så han ligger for langt tilbage og det efterlader i givet fald Fr. VIII som eneste mulighed, hvilket betyder, at ordnen er uddelt i tidsrummet 1906-1912. Listen over Dannebrogsmænd med efternavnet Christiansen i tidsrummet 1906-1912 (fra Kgl. Hof- & Statskalender) er næppe på mere end 10 navne. Med disse navne i hånden burde det være muligt at fiske fotos frem af de enkelte i det Kgl. Biblioteks billedsamling med henblik på sikker identifikation. Det er muligt, at der kan findes yderligere biografiske oplysninger i Kraks Blå Bog fra perioden.

Bagsiden af dette foto:

[Image: x04.jpg]

Når "Grandpa Christiansen" er identificeret går turen til landsarkivet i søgen efter hans efterkommere. Forhåbentligt har han ikke mange sønner. Udenrigsministeriet ligger inde med ret omfattende arkiver med korrespondence med udlandsdanskere igennem årene. Med det rette navn i hånden burde der kunne trækkes en masse information ud af den kanal.

Her er et udsnit af et billede fra jægerens formodede hjem - en stor hytte på pæle med vægge af græsmåtter. Er der nogen herinde der er bilkyndige nok til at bestemme modeller og omtrentlige årgange på disse to biler?

[Image: x03.jpg]

Alle input modtages med tak. Jeg bringer nyt i sagen efterhånden som den langsomt skrider frem.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Beskeder i denne tråd
Den ukendte danske storvildtsjæger (?) (Research) - af Høgh - 20-05-2008, 12:21 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)