Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa.
#4
Citat:quote:

Originally posted by STROM

selvfølgelig er mange krondyr en lidt overvældende oplevelse for de stakkels landmænd [Big Grin]
overvælden og overvældende, de er temmelig dyre at have på kost
de fleste finder da også ud af at vise jagtarealerne frem til pengestærke jægersmænd her i sommertiden.
Jeg skal ikke kunne sige hvordan man gør andre steder i landet, men herovre spiller vi, som regel, med åbne kort
mvh
Strom



Jeg har et ambivalent forhold til kronvildt, jeg er ansat i landbruget, derfor, jo større udgifter, jo mindre chance for lønforhøjelse, bliver firmaets udgifter for store er det jo ikke sikkert at der er råd til at have mig.
Men, jeg er også jæger og derfor vil jeg gerne have kronvildt, men helst så vi alle kan være her.
Som jæger er jeg ikke vild med hegn og som det bliver nævnt i udsendelsen svarer det til at tisse i bukserne.
Nu har jeg, i kraft af mit job, lov til at skyde stort set hvad jeg har lyst til, ikke antalsmæssigt, men mht. køn/alder, jeg vil da helst skyde hjorte,som de fleste jægere, så er valgmuligheden tilstede skyder jeg hjorten, ellers skyder jeg hvad der er, ikke sådan at forstå at vi skyder ned for fode, sidste sæson blev der skudt 2 stk på "vore" marker, der var mulighed for flere.
Jeg kan godt følge det med sultende kalve, man kunne jo også forestille sig at der "kun" måtte skydes hjort og kalv i september, desværre ville de fleste så nok vente på hjorten, som jæger ønsker jeg ikke indskrænkninger og skulle hjorten fredes i sep. er kalven ikke nok at få i bytte.
Afværgeforanstaltninger virker kun kort eller slet ikke, vi jager dem over til naboen og han jager dem tilbage, det eneste vi får ud af det er stresset vildt.
Man kunne jo hæve erstatningen for markskader, men hvor skal pengene komme fra?.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar


Beskeder i denne tråd
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af Kima - 03-07-2008, 10:42 AM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 28-11-2008, 06:19 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 22-03-2009, 02:48 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 22-03-2009, 06:02 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 24-03-2009, 01:09 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)