Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa.
#7
Citat:quote:

Originally posted by Korthår
6) Større harmoni i bestandsammensætning - alder og køn (DN og jægerne)



Det er vel ikke fra kronvildts mødet du fik det om jægerne med større harmoni i bestandssammensætningen?
Det eneste jeg hørte der var nemlig jægere der sagde "JEG,JEG,JEG og atter JEG!"[xx(]

Men hvor stor er en kronkalv 1 september? Brækket i november ligger de på 40-50kg? så 30-35 kg?

Korthår hvordan ser du forskel på diegivende Hinder og ikke diegivende hinder? Altså før man brækker dem og de har mælk i "yveret"?

Det kryber mig ned ad ryggen hver eneste gang der er en der siger vi skal lægge 10 procent af skoven ned og så vildtager, eller min skovbrugs side kryber det virkeligt ned af ryggen. Det ødelægger enhver chance for at drive et rentabelt skovbrug og reelt handler det om VI vil ikke betale det skal DE ANDRE. Og hvem er nærmere end statsskoven?
Men mit jæger jubler udover alle grænser! Hvad sker der hvis vi afdriver 10% af skoven og sår til med vildtagre? 2-3 år får landmænd fred... For kronvildt bestanden vil da først rigtigt eksplodere... De kan gå direkte fra en tykning ud og spise sig mætte, dvs flere kalve vil overleve. Først vil kronvildtet rigtigt stå og hygge sig på statskovens område fordi de kan finde alt de behøver der inde. Bestanden stiger og stiger og pludseligt er der ikke mad nok inde i statsskoven igen... Hvor går kronvildtet så hen? tilbage på markerne! Og pludseligt har vi lige lagt 50% til i størrelsen på kronvildts bestanden og problemet er 50% større og statsskoven har 10% mindre skov, dårligere økonomi, men ejer danmarks absolut bedste krovildts jagt!

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar


Beskeder i denne tråd
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af Christensen - 04-07-2008, 08:32 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 28-11-2008, 06:19 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 22-03-2009, 02:48 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 22-03-2009, 06:02 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 24-03-2009, 01:09 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 6 gæst(er)