Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa.
#11
Jeg har lidt et problem med de grønne organisationer, som gerne vil gøre vores natur "rigere" med flere arter (kronvildt, vildsvin, bævere), men som ikke er villige til at betale prisen for de ulemper, som disse arter kan medføre for andre. Tværtimod bliver det som regel straks vendt til, at det er noget, som jagttegnsmidlerne må betale, for det er jo jægerne, som får noget ud af det... Øhh, hvorfor var det så, at man plæderede så voldsomt for at få disse arter i fremgang i den danske natur? Den dag DN, DOF, WWF og Friluftsrådet (4-banden) holder op med kun at tale og finder muldvarpeskindet frem og betaler for deres visioner, så er det en anden snak. Indtil da, så mener jeg jeg, at det må være et landspolitisk spørgsmål om, hvordan vi vil holde almindelige mennesker (ikke kun landbruget) skadesløse i forbindelse med vildtskade og eventuelt afledte problemer fra dyrenes adfærd. Det kan sågu da ikke være rigtigt/rimeligt, at fordi man har en interesse, som rækker tilbage før ruder konge var knægt, at så skal man betale for alt, hvad der bare ligner ulemper og gener fra vilde dyr.

Panthera

[Image: Img_0338.jpg]
Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar


Beskeder i denne tråd
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af Panthera - 04-07-2008, 09:42 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 28-11-2008, 06:19 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 22-03-2009, 02:48 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 22-03-2009, 06:02 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 24-03-2009, 01:09 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)