Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa.
#14
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Hvis staten har truffet en politisk beslutning om, at skovvæsnet skal køres som en underskudsgivende forretning, så kunne staten på samme vis træffe beslutning om at stabilisere kronvildtstammen (gennem øget afskydning i nødvendigt lokalt omfang) og holde den i skoven gennem vildtagre og/eller fodring. Det er alene et spørgsmål om vilje.


Kan vi overhovedet ikke blive uenig om.

Citat:quote:

Kan de forstuddannede ikke løse opgaven, kunne man måske udlægge hele arealet til skovningsfri naturdrift, fyre forstfolkene og ansætte jagtuddannet mandskab?


Hvis forstfolkene blev bedt om den tror jeg ikke du skulle være i tvivl om de kunne løse opgaven, der er en vis overrepræsentation af jagttegn mellem forstfolk.

Citat:quote:

Nogen skal betale regningen for kronvildtstammens markskader. Alle interesserede parter må tage et (økonomisk) ansvar og landbruget må lære, at der også skal være plads til naturen. Længere er den ikke.

Hvis ingen vil betale regningen, bliver det kronvildtet (naturen) der igen bliver voldtaget.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Jeg tror ikke det vil være muligt at voldtage naturen på samme mode igen. Så tror jeg der vil komme politiske indgreb hurtigere end du kan sige afskydningpolitik.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar


Beskeder i denne tråd
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af Christensen - 05-07-2008, 02:21 AM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 28-11-2008, 06:19 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 22-03-2009, 02:48 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 22-03-2009, 06:02 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 24-03-2009, 01:09 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)