Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa.
#26
Jeg er egentlig enig med dig. Der, hvor problemet imo opstår, er når en del landmænd i et område bliver voldsomt "chikaneret" af disse store dyr. Så opstår nemlig den ufred eller ubalance i forholdene. F.eks. de landmænd, der er nabo til nogle af statsskovene. Skal de bare være glade for at der er kommet flere krondyr til, eller skal de går ind i "kampen" for at få skudt nogle af disse dyr væk? Jeg ved fra de landmænd jeg har snakket med, af deres jægere på områderne ikke er blevet bedt om at skyde hjort, men derimod kalv og hind. Hvilket vel passer godt overens med det du skriver om netop det store antal hinder, i forhold til hjortene? Jeg er også ret sikker på de ikke syntes det er sjovt at have 20 - 40 dyr gående rundt på deres marker.

Nogen gange er vi jægere jo nød til at se ud over vores egen "egoistiske" vinkel på problemerne. De landmænd, der mister tusindevis af kroner i manglende udbytte smiler helt sikkert ikke over situationen. Og hjælper vi dem ikke med en fornuftig løsning, kommer der bare nogle ander og hjælper dem med en endnu dårligere løsning. Og det er vel ikke alle områder i Danmark der pinedød skal have krondyr?

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar


Beskeder i denne tråd
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af Ugelvig - 24-07-2008, 02:40 AM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 28-11-2008, 06:19 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 22-03-2009, 02:48 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 22-03-2009, 06:02 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 24-03-2009, 01:09 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)