25-07-2008, 12:37 PM
Citat:quote:
Originally posted by Swift
Hvis man freder, eller laver begrænsninger i jagtudøvelsen, kan det for nogle arters vedkommende, give problemer.
Der kan nævnes arter som: Råger – Skarver – Gæs – Krondyr, som alle i kraft af deres stigende antal, er årsag til problemer af forskellig art.
Den næste på listen bliver Skovduen, som helt sikkert vil stige voldsomt i antal, efter at jagttiden er rykket frem til den 1. oktober.
Efter "høstprincippet" - som efter min opfattelse er grundlaget for næsten alt jagtudøvelse (gælder ikke bl.a. de store hjortearter) synes jeg det er det en lidt farlig udmelding.
Det kan jo nemt opfattes som om jagt er en begrænsende faktor for vildtet og lynhurtigt blive vendt 180 gr. og blive brugt imod megen anden jagtudøvelse.
Jagtudøvelse og jagt i det hele taget bør være en positiv faktor for vildt og natur[]
I øvrigt syntes jeg (med henvisning til For mange fugle) at det er flabet, når Christian Hjort DOF bruger et udtryk som ”den sædvanlige klagesang”, når repræsentanter for landbruget påpeger, at der er ved at opstå et problem.
100% enig - det er desværre en ofte set holdning fra den side - "vi alene vide". Samarbejde og dialog med respekt for andres holdninger, meninger og evt. problemer er den eneste farbare vej.
Gid de som har været ansvarlige for en reducering af Duejagten, må drukne i duelort! [}]
mvh.
Swift
mvh
Korthår