Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fransk soldat sårer 16 under opvisning
#6
Citat:quote:

Det lyder da som en sandsynlig mulighed, men er der nogen der har kendskab til tilfælde her i Danmark, hvor en løsskydningsforstærker på Garand, M75 eller M95 er blevet gennemskudt af det første skarpe skud og derefter har været i stand til fortsat skudafgivelse med skarp ammunition?
Jeg mener at det var en episode med et skarpt skud ved et af de større regimenter der var skyld i det røde magasin til M/75, om der blev affyret mere end det ene ved jeg ikke, men mon ikke det kunne lade sig gøre.

Jeg er enig med Kima, at 9mm MP M49’s løsskyningspibe, der blev indført først i tresserne, totalt forhindrede brug af skarp ammunition grundet konstruktionen med dybere boret kammer og ca. 6mm løbsdiameter. Den tilhørende løse 9mm ammunition forhindrede, grundet sin længde, affyring i Pistol M49 (Neuhausen).
Det er muligt at jeg lider af Alzheimer light, men jeg mener at kunne huske at den vi brugte i mine år i systemet kunne bruges i begge, men systemet med en mindre indvendig diameter på løsskydningspiben var ret smart
Better a slow hit, than a fast miss!


[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar


Beskeder i denne tråd
Fransk soldat sårer 16 under opvisning - af Sune - 27-07-2008, 02:46 PM
Fransk soldat sårer 16 under opvisning - af Kima - 27-07-2008, 03:35 PM
Fransk soldat sårer 16 under opvisning - af Kima - 27-07-2008, 05:35 PM
Fransk soldat sårer 16 under opvisning - af Kima - 27-07-2008, 10:13 PM
Fransk soldat sårer 16 under opvisning - af GT - 28-07-2008, 03:00 AM
Fransk soldat sårer 16 under opvisning - af Kima - 28-07-2008, 12:06 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)