Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lille 3 dages hygge drivjagt i gamle DDR
#1
Ja så er årets 3 dages drivjagt overstået. Det lykkedes mig at gemme mig så godt at vildtet ikke fandt hen til min post. Det er noget af en præstation med de vildtmængder der er i de tyske skove. Jeg nøjedes med at afmærke stedet hvor jeg sidst så en tysk turbogris[V][Sad!][Sad]

Dag 1 er en lille jagt med 70 skytter og et stortryk på 3 timer. Pladsene udloddes og drevet/trykket starter. Jeg sad lidt ude ved skovbrynet og havde kun besøg af en enkelt turbogris som var lovlig. Ude på marken kom en 10ender kronhjort forbi, men den måtte ikke skydes. Dr var andre danskere med på jagten og flere af dem havde held til at nedlægge deres første vildsvin. Det koster[Wink]

Dagen starter med lidt hygge:
[Image: DSC_0012.jpg]

Her er en dansker i gang med at brække sin første gris nogensinde, godt overvåget af både nye og gamle jægere:
[Image: DSC_0004-1.jpg]

Efter dagens jagt er der gule ærter medens vildvognen henter vildtet:
[Image: DSC_0010.jpg]

Så kom vi til vildtparaden:
[Image: DSC_0015.jpg]

og bagefter blev retten sat. Skytten havde fået sin første gris og måtte bøde for at have mistet sin uskyld. Beløbet måtte han selv bestemme[^]
[Image: DSC_0020.jpg]

Anden dag kørte vi 50 km mod øst til et sted der er kendt for en god bestand af dåvildt. Området er på 1200 Ha skov og 800 af dem bliver drevet i gennem. Der er ca. 100 skytter og på vej igennem skoven til vore poster, så vi dåvildt på hverandet spor. Det tegner godt det her, tænkte jeg, men lille M@X blev sat af som den sidste ude i den sydligste spids, samtidig med at driverne gik i gang samme sted.
De trådte næsten på en rotte, som sprængtes i alle retninger. De fleste gik bagud, men en enkelt kom over sporet til venstre for mig. Til grisens held, havde jeg endnu ikke fået ladet riflen så den løber nok endnu.
Efter 3½ time på posten havde jeg kun set en fuldskuffel dåhjort som ikke måtte skydes[Sad] og det var nu tid til at samles til "der streckenplatz"
[Image: PB090021.jpg]

Her lå godt nok 45 vildsvin - hvor fan*** var de henne da jagten var igang[:0]
Dagen afsluttes igen med hornblæseri og rettergang og fakler:
[Image: PB090011.jpg]

Sidste dag er en fælles jagt med statsskoven og de omkringliggende pagtere. Der er mange jægere med og selv om jagten drives hver for sig, så afholdes der fælles vildtparade og gulashkanonen kommer på arbejde.
Her er dagens udbytte:
[Image: PB100030.jpg]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: lrs.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Beskeder i denne tråd
Lille 3 dages hygge drivjagt i gamle DDR - af M@X 2.0 - 13-11-2007, 12:42 AM
Lille 3 dages hygge drivjagt i gamle DDR - af mp - 15-11-2007, 10:23 PM
Lille 3 dages hygge drivjagt i gamle DDR - af mp - 15-11-2007, 11:00 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)