Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa.
#42
Citat:quote:

Inden nogen nu lægger landmændene for had


Citat:quote:

Jeg er temmelig enig med ham og mener at alle der er medlem af naturforeninger eks. DN, DOF, DB og jæger kunne betale eksv. 100 kr mere i kontingent pr år, disse penge kunne så gå til erstatninger.



Jeg er nu ret sikker på at en udmelding som denne ville ligge landmændende for had.
Hvis jeg skulle argumentere for naturfredningsforeningen (herren hjælpe mig[B)]) Så kunne jeg jo fremkomme med påstande som at det ville være bedre at overtage jorden for de penge og omdanne den til reservat. For derefter at udlægge cykelstier og trampespor... lokummer og hvad der ellers kræves. DN er på ingen måder interesseret i at hjælpe landbruget hvis du har problemer med vildtet så må du jo finde et andet sted at dyrke dine kartofler.
Jeg tror såmænd heller ikke du vil finde den store forståelse hos jærgerne. For som Lani så rigtigt skriver er det ikke flertallet beskåret at have jagt hvor kronvildtet er og hvorfor skulle man så betale til det?
Og hvad med de marker der bliver hærget af grågæs, duer oa. Skal der også indbetales til dem? Også er der ovenikøbet folk der vil have fritlevende vildsvin i danmark!
Jeg kan sagtens se problemet for den enkelte landmand men jeg tvivler stærk på at han vil modtage en øre fra nogen natur organisation uden at skulle yde noget tilbage. Og hvis det er 3-400000 x en masse landmænd. Taler vi om beløb der næppe vil kunne inddrives af frivillighedens vej. Det her er en sag for vores folkekære politikere som må komme med en udmelding om der ønskes mere kronvildt og hvad der skal gøres for at erstatte- mindske markskader.
Hvis statsskovene begyndte at drive reelle fodermarker hvor der var noget føde i kunne man måske komme et stykke af vejen. Og så skal man måske ikke helt afvise at hegn kan blive en nødvendighed i fremtiden selv om det er noget skidt set udfra et sprednings synspunkt. Og noget rigtigt skidt for os der lejer jagten på tilstødende marker[:I] Men det kunne jo blive prisen
Svar


Beskeder i denne tråd
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af okj - 19-09-2008, 07:26 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 28-11-2008, 06:19 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 22-03-2009, 02:48 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 22-03-2009, 06:02 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 24-03-2009, 01:09 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)