Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa.
#50
Udtalelse fra Norbert Ravnsbæk
Citat:quote:

- Hvis bestanden skal reduceres i de områder, hvor markskadeproblematikken er størst, så kræver det først og fremmest, at vi dispenserer fra de etiske reglers arealkrav. Derudover tror jeg, det er nødvendigt at udvide de generelle jagttider i de berørte områder, så lodsejerne og jægerne får mulighed for eksempelvis at skyde kalve i september og hinder i februar. Indfører vi ikke disse ændringer, er jeg bange for, at det bliver meget vanskeligt at reducere bestandene nok til, at det får en positiv effekt i forhold til skaderne på landmændenes afgrøder, slutter Norbert Ravnsbæk.



Tja, det med kalve i september er jeg enig i, men hvor smart det er at skyde hind i februar ved jeg ikke rigtigt, jeg tror at det kan give en masse "bøvl" med vore "modstandere" ( I ved selv hvorfor), jeg talte med et andet forummedlem, hans "forslag" var at der i januar kun måtte skydes hind,kalv og spidshjort, det synes jeg er en ganske fornuftig ide.
Mht. hvem der evt. skulle spytte i kassen til en erstatningspulje, det er nok rigtigt at hvis alle naturbrugere betaler, risikerer vi at de "forkerte" forlanger mere indflydelse.
Lani skriver at hjortejagt er forbeholdt de få, det har han jo lidt ret i, men vi bør stå sammen som jægere og istedet for at spørge, hvad får jeg ud af at betale, skal vi tænke lidt mere bredt, det kunne jo være at flere fik chancen hvis vi stod sammen.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar


Beskeder i denne tråd
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af Kima - 27-09-2008, 11:53 AM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 28-11-2008, 06:19 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 22-03-2009, 02:48 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 22-03-2009, 06:02 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 24-03-2009, 01:09 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)