Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Punkteret Labrador
#2
Hej Flemming

Nu vil jeg ikke gøre mig til 100 m. mester i hundedressur, men jeg har da lidt input.

Allerførst: Jeg går ud fra, at din hund ikke er syg m. Giadia eller lign. snask ??

Det lyder på mig, som om du har gjort samme fejl som jeg gjorde - altså gik alt alt for hurtigt frem og faktisk gerne ville have en færdig uddannet hund som 6 mdr. Der er såvidt jeg kan se kun een løsning, altså bakke bakke bakke...

Hun har fået bygget ind i hovedet, at når I går tur, så er det "surt arbejde" - altså ingen sjov.
Start helt tilbage på "baby-stadiet" og leg med hende - ingen træning, men leg. husk det skal være leg...
Kan du lege hende ind til dig, så gør det mange gange uden at sætte linen på hende. Ros hende, beløn hende og leg med hende når hun kommer ind. Så hendes glæde ved dig er tilbage, så sæt linen på hende når hun kommer, men kun så længe, at du kan rose hende og belønne hende. Tag linen af og leg igen - leg evt. med linien, så hun forbinder linen med leg.
Under øvelserne, så tag undervejs 2 trin op af stigen, men lad den sidste øvelse/leg være 1 trin ned igen.

Iøvrigt kunne jeg forestille mig, at du har gjort som mig - jeg havde så fandens travlt med at stå rigtig, gå rigtigt, kommandere rigtigt og rend mig i rø... Og endte ud med en hund der gik fra at være en springbønne af glæde til et slæbende alderdomshjem. Det var en meget erfaren kollega, som på et tidspunkt sagde til mig " Hold kæft hvor ser du ud at hundetræning keder dig - og iøvrigt ligner du een der går rundt med et kosteskaft i røven !!!! " Efter jeg har fået kosteskaftet ud, er blevet meget mere sprællemand og LEGER med min hund har jeg fået min springbønne tilbage [Big Grin]

Håber du kunne bruge lidt af det...

Mvh

[Image: Takleberry-1.jpg].[Image: sporter-1.jpg]

************************Kend din ret og gør din pligt**************************
Svar


Beskeder i denne tråd
Punkteret Labrador - af Flemming - 20-10-2008, 11:34 AM
Punkteret Labrador - af Takleberry - 20-10-2008, 04:15 PM
Punkteret Labrador - af Flemming - 20-10-2008, 05:23 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)