Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pladsproblemer i Lapuahylster cal. 222
#1
Hej

Jeg har gennem en længere periode, nydt godt af de mange kvalificerede informationer, man kan få på dette forum. Nu er jeg imidlertid løbet ind i et problem, jeg ikke kan finde svaret på:

Jeg er lige begyndt at lade cal. 222 med N135 krudt i Lapua hylstre med en Hornady 50 grains kugle.
På Lapua´s hjemmeside fandt jeg en startladning på 21,6 grains og en maxladning på 23,5 grains. Jeg starter med minimumsladningen, men når jeg når op på 22,5 grains er hylsteret i den grad fyldt. Jeg kan så få pakket krudtet til 3-4 mm under hylsterkanten ved at holde hylsteret mod min barbermaskine. Jeg har prøvet at hælde krudtet gennem et sugerør, men de få gange de lykkedes at få krudtet ned i røret, gjorde det blot at krudtet kom til at fylde endnu mere i hylstret.

Mine spørgsmål er således:

Gør jeg noget galt?
Hvor langt under hylsterkanten skal krudtoverfladen være, for at man ikke knuser krudtet når man presser kuglen i?
Er rumfanget i Lapua hylstre mindre end i andre hylstre, og i givet fald hvilke?
Skal jeg bare bruge noget hurtigere krudt, og i givet fald hvilket?

Jeg håber at der er en behjertet sjæl, der kan hjælpe mig med mine mange spørgsmål.

Med venlig hilsen
JP
Svar


Beskeder i denne tråd
Pladsproblemer i Lapuahylster cal. 222 - af Sørensen - 18-01-2008, 01:37 PM
Pladsproblemer i Lapuahylster cal. 222 - af TRG-S - 18-01-2008, 02:06 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)