Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hvad koster "en kølle i pose"?
#4
Når jeg skal handle vildt med folk er jeg ret kynisk medmindre det er familie, eller pleje af venskaber. Min prissætning afhænger af vægt, graden af fin pusning og hvor oparbejdet det jeg sælger er. 2 filer fra en ryg er dyre end hvad jeg ville sælge en ryk for.

Min vudering af gavn værdi fra råvildt er køller og ryg er attraktivt. Bov, slag og hvad der ellers kommer ud af et stykke råvildt følger bare med. Derfor er de 2 første betragtligt dyrer. Resten er jeg villig til at sælge betragteligt billigere.

Jeg lavede et overslag over hvad et stykke kronvildts file koster pr. kg i ren vildtpris købt direkte fra SNS. Det var 150kr, bare for at dække omkostninger. Men dette produkt er også uden knogler.

100kr pr. kg med knogle ville jeg nok tage hvis det var uden for familie, vennekreds. Jeg føler ingen tilskøndelse til jeg skal financere andre folks middage, heller ikke ved arbejdsindsats. Selv da får de en god handel, hvor du ikke bliver aflønnet for arbejdsindsat.

Jeg lavede selv en handel hvor min onkel fik et stykke råvildt tilgengæld fik jeg hjemmebrygget øl af ham. Se det var en god handel for os begge[Big Grin]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar


Beskeder i denne tråd
hvad koster "en kølle i pose"? - af bundgaard - 12-12-2008, 01:00 AM
hvad koster "en kølle i pose"? - af J_Bille - 12-12-2008, 03:46 AM
hvad koster "en kølle i pose"? - af Kim Richter - 12-12-2008, 06:52 PM
hvad koster "en kølle i pose"? - af Christensen - 12-12-2008, 07:48 PM
hvad koster "en kølle i pose"? - af bundgaard - 12-12-2008, 09:01 PM
hvad koster "en kølle i pose"? - af Buffalo - 13-12-2008, 10:47 AM
hvad koster "en kølle i pose"? - af bundgaard - 13-12-2008, 11:33 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)