17-12-2008, 04:27 AM
Citat:quote:
Originally posted by Claxel
Ok Rex, et tankespind:
Det svarer til at man køber riffel, montage og kikkert hos guntex og vil ha' dig til at montere det ...
Eller en kunde kommer ind til en blomsterhandler med nogle blomster, som han skal lave en buket af[]
Selvfølgelig vil en VVS-mand gerne hjælpe dig, men så bliver timelønnen nok også derefter.[^]
Jeg ville gerne hjælpe dig, VVS er noget af det jeg gør det i til daglig, men færgeturen gør det nok lidt pebret[]
K&B Clax []
Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...
Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
Er absolut ikke enig med dig der.
Jeg har godt hørt den "klagesang" før i VVS branchen (min bror har et stort VVS firma på djævleøen), men mener det er en gang ævl.
Det er meget normalt at man køber en PC'er og derefter hvis man ikke kan finde ud af det køber en EDB tekniker til at stille den op og evt. installere programmerne.
Kom en kunde med en kikkert og en montage og ville have monteret den, ja så gjorde jeg det gerne.
Hatting monterer også gladelig en pibe en kunde selv har hjemtaget.
Alle de annoncer du ser i XL-Byg, Bauhaus, Harald Nyborg etc. hvor der står at de kræver autoriseret installatør. De er jo også beregnet til at du køber dem og derefter køber ekspertisen til at montere enhederne.
Du kan også sagtens selv købe mursten og derefter få en murer til at bygge din garage.
Jeg snakkede selv fornyligt med en gulvmand om at få lagt fliser i vores bryggers. Han insisterede på vi selv købte fliserne.
På den måde bar han sikker på at der ikke var brok bageefter pga. fejl i fliserne m.m.
Alting har sin pris (timeløn).
Og om du er elektriker, murer, EDB mand, våbensmed eller VVS montør,
så er en timeløn vel en timeløn.
Nå slut med alvors snakken ....
Er lidt skuffet over hvis du ikke har tid og komme d. 25/12 om morgenen og hjælpe .... de 3-4 timers kørsel hver vej er vel ikke noget problem for at hjælpe en ven i nød []
"Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder