Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tjek priserne i udlandet inden I køber
#14
Jeg modtog fra den forhandler, der stod bag salget af min haglbøsse fra Egun, en mail hvor der blev spurgt på importtilladelse samt jagttegn eller våbenpas.
Jeg er bekendt med eksporttilladelse fra sælgers side, men det har ikke været nævnt i forbindelse med mit køb.
Måske ligger det i prisen på de 90 euro for forsendelsen. Det tolkede jeg i første omgang som et udtryk for, at der er større udgifter forbundet med at sende et våben.
I forbindelse med denne importtilladelse skulle jeg bruge våbennummeret samt navn og fabrikat. Nummeret bad jeg om og fik fra sælger. Gebr. Rempt Suhl skrev jeg ind under fabrikat og navn. Det gav en opringning fra våbenkontoret. Meldingen fra våbenkontoreleven var, at Suhl ikke er noget navn og Gebr. Rempt ikke er noget fabrikat.Hun kunne ikke finde disse betegnelser i systemet. Jeg spurgte, om det hjalp at bytte rundt på de to størrelser. Det blev afvist, hvorefter jeg måtte erkende, at jeg ikke kunne tilføje mere end det, der stod på våbnet. Jeg satte hende under så stort pres, at hun opgav mig og fandt en mere rutineret kollega. Afløseren blev sat ind i sagen og kom selv på et tidspunkt op med, at Gebr. Rempt, med lidt god vilje, godt kan ligne Gebr. Merkel, som han kendte og som anerkendes i hobevis. Det gav et grønt lys.
Jeg har lige med posten modtaget tilladelsen til at indføre skyderen til Danmark. Den er i papirerne blev nedgraderet til 1 stk. Glatløbet haglgevær/Side by side, UKENDT TYSK/-,14578, 16/70
Gebr. Rempt var et familieforetagende, der producerede våben i Suhl fra 1865 til omkring 1945.
Mvh Walnut
Svar


Beskeder i denne tråd
Tjek priserne i udlandet inden I køber - af Kima - 18-12-2008, 08:25 PM
Tjek priserne i udlandet inden I køber - af ULG - 18-12-2008, 11:45 PM
Tjek priserne i udlandet inden I køber - af ULG - 18-12-2008, 11:59 PM
Tjek priserne i udlandet inden I køber - af Kima - 19-12-2008, 06:07 PM
Tjek priserne i udlandet inden I køber - af Leo - 20-12-2008, 12:19 AM
Tjek priserne i udlandet inden I køber - af Walnut - 20-12-2008, 11:28 AM
Tjek priserne i udlandet inden I køber - af Bang - 20-12-2008, 06:15 PM
Tjek priserne i udlandet inden I køber - af Bang - 20-12-2008, 07:06 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)