Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er QRW kun til South Paws ?
#1
Kære medskyldige

Jeg har lige monteret en Leupold kikkert på en riffel (Tak for den Kelle, fin kikkert [Big Grin]). Ringene er Leupolds QRW (Tak for dem Rex, fine ringe [Big Grin]).

Af den medfølgende monteringsvejledning fremgår, at vingemøtrikken helst skal vende mod venstre. Der står også, at det ikke er essentielt, at de gør det.

Jeg vender konsekvent vingemøtrikken mod højre, for når jeg af- og påmonterer kikkerten, så holder jeg riflen med venstre hånd, og så er det mest praktisk at få fat på møtrikken med højre hånd på højre side.

Hvis jeg var venstrehåndet, ville det passe fint at vende ringen som anbefalet.

Er der nogen af d´herrer der ved hvorfor det anbefales at vende den mod venstre ? Jeg skubber selvfølgelig ringen helt frem mod rekylstoppet, så der ikke er noget der kan forskubbe sig under skudafgivelsen, så det skulle jo ikke gøre nogen forskel.

Kan det bare være for at undgå karambolage med patroner og hylstre ved ladning og repetition ( men i så fald skulle de jo anbefale at vende den mod højre på en links riffel[:0]) ?

Jeg er en smule forvirret her.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Beskeder i denne tråd
Er QRW kun til South Paws ? - af LasseScout - 14-02-2008, 05:25 PM
Er QRW kun til South Paws ? - af BC - 14-02-2008, 07:29 PM
Er QRW kun til South Paws ? - af LasseScout - 14-02-2008, 07:47 PM
Er QRW kun til South Paws ? - af LOFT - 14-02-2008, 08:51 PM
Er QRW kun til South Paws ? - af LasseScout - 14-02-2008, 09:48 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)