Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund?
#25
@Takleberry, netop derfor er det os medlemmer, der skal påvirke jægerforbundets holdninger. Herovre oplever jeg ofte at dem der har kritiske holdninger, faktisk også er dem der holder kæft når de har chancen for at komme med kritikken. Det påvirker jo slet ingenting[V]
O.R.J. var det bedste bud på en ny formand på daværende (og nuværende tidspunkt), fordi han har den fornødne politiske erfaring, har haft jagten inde på livet fra barnsben, og et godt kendskab til administration. Plus en alder som giver ham et mere moderne syn på tingene. Så mon ikke de forældede holdninger vil ændre sig i takt med at HB medlemmernes dåbsattester bliver af yngre datoer?[Wink][^]
Jeg siger ikke at dem over 55-60 år er dårlige jægere, eller ikke kan være til gavn for DJ, men hvis de ikke har været vant til at deltage i forhandlinger, at administrere andres midler, men "bare" har passet et 7-16 job, og gået på jagt i den sparsomme fritid, så er det altså ikke let at skulle være med til at få en organisation som DJ, til at fungere tilfredsstillende. Det er så nemt at stemme på den sympatiske mand, der er en fin jagtkammerat, altid giver en hånd med i lokalforeningen, er en god skytte, og sikkert også er med i lokalforeningens bestyrelse, men der er en himmelvid forskel på den slags arbejde, og til at være med i HB i DJ. Så kan det tage et par år at komme ordentligt ind i sagerne, og før man begynder at kunne give sit besyv med. Overvejelser man måske skulle tage med, når der er valg til HB??
Og så råb dog op når i har chancen!!! De igangværende JKF-årsmøder og kommende Kredsmøder, er der hvor tingene skal frem i lyset. Ja, faktisk skal der gang i tingene allerede på lokalforeningernes generalforsamlinger. Mød op, kom med jeres synspunkter, og påvirk udviklingen i DJ. Det der ikke kommer frem, kan heller ikke ændres. Hjemme fra sofaen foran "tossekassen", bliver der ikke flyttet mange grænser [Wink]
Jeg ved godt at jeg er en "strid heks", men når man har været med på regionsplan i 7 år, og oplevet den ene gang efter den anden, at folk der aldrig møder op, kæfter op og klager vidt og bredt, bagefter, så bliver man noget strid i betrækket[}Smile] Og er der noget der kan få mig op i det røde felt, så er det: "Sådan plejer vi ikke at gøre!"
Så hvæser jeg altid: "Nej!!! For vi skød Plejer igår!! Og vi har ansat Nu i stedet for!"
I mine øjne er der ikke noget der hedder en "rigtig jæger". Og slet ikke hvis det er ensbetydende med S/S og Tweed. En jæger er et menneske der går på jagt, og med det formål at nedlægge et bytte, enten for kødets skyld, eller trofæet. Og så er det uanset om det er strand, hav eller landjagt, og om man bruger O/U, S/S, riffel, halvauto eller bue, og hvilken påklædning man er iført imens. Det SKAL DJ pinedød forholde sig til, og arbejde ud fra! Og det er os medlemmer, der skal få dem til det, ved at give dem de input, de skal arbejde ud fra.

Pyh [:0] Det blev en længere smøre, men når jeg først kommer igang......[Wink][:I]

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar


Beskeder i denne tråd
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af Kima - 12-01-2009, 12:21 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af Kima - 12-01-2009, 03:48 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af Farmor - 13-01-2009, 02:18 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af jsc - 14-01-2009, 12:03 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af bandit1 - 25-02-2009, 03:25 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 05-03-2009, 02:32 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 05-03-2009, 08:29 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 06-03-2009, 01:35 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 06-03-2009, 02:48 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 07-03-2009, 02:39 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 07-03-2009, 02:52 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 07-03-2009, 02:55 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af Lani - 08-03-2009, 02:09 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af D93 - 08-03-2009, 07:09 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af JCK - 09-03-2009, 12:33 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)