Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor meget må man skyde på privat grund??
#17
Citat:quote:

Originally posted by Farmor

Og så fik jeg ikke den lille del med hvor der står: At DJ`s medlemsansvarsforsikring KUN dækker i forbindelse med jagt.
Men ellers er der det relevante med, omkring skydning på hhv bane og privat grund. I et lidt snørklet sprog som sædvanligt, men ellers...!
Altså SKAL man være privat ansvarsforsikret, og den forsikring skal dække ved evt uheld. Og så er det op til forsikringsselskabet at vurdere evt skyldsspørgsmål.
Så man skal dælme tænke sig om, og sikre sig at ingen uforvarende kan komme i skudlinien, at kuglefanget er tilstrækkeligt, ja kort sagt forestille sig det værste der kan ske, og agere ud fra det. Så kan det aldrig gå helt galt.

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.



Nu er der bare den hage ved indskydning at indskydning er en del af jagten og derfor dækker jagttegns forsikringen.

Jeg havde en case om netop dette emne da jeg blev uddannet til jagttegnslærer. Og til min store overaskelse kom ovenstående forklaring. Derfor kan jeg heller ikke komme med anden kilde end mundligt Danmarks Jægerforbund.

Prøv eventuelt at kontakte DJ hvis i er interesseret nærmere information om den fælles forsikring.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar


Beskeder i denne tråd
Hvor meget må man skyde på privat grund?? - af Christensen - 17-01-2009, 08:38 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)