Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor meget må man skyde på privat grund??
#24
Citat:quote:

Originally posted by Farmor

Ahr Takleberry [Smile] Nu skal vi også lige være rimelige. Den dækker da også enhver form for skydning, I DJ REGI, på både GODKENDTE BANER, OG PÅ PRIVAT GRUND. Og det er så ANSVARS-og ULYKKESFORSIKRINGEN.

Den vi alle har via jagttegnet, er en ansvarsforsikring der dækker for den skade, VI EVT FORVOLDER PÅ ANDRE/ANDRES TING-HUND, NÅR VI ER PÅ JAGT.

Igen kan vi lave en lille sammenligning: Man får ikke de medlemsfordele COOP DANMARK har i deres butikker, hvis man IKKE er medlem og har et medlemskort.

Som DJ-medlem har du altså også de forsikringsfordele, DJ har tegnet for deres medlemmer [Wink]
Og det skal da ikke være nogen hemmelighed, at jeg ville blive noget muggen, hvis jeg via mit kontingent til DJ, skulle være med til at betale forsikringer for IKKE-medlemmer [V]
Såh....!! [Smile]

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.



Kære Farmor.

Jagttegnsforsikringen dækker kun skader der er sket i forbindelse med jagt. Indskydning er Ikke en del af jagt og derfor dækker jagttegnsforsikringen ikke. Hvis du indskyder under private former er det dig, og kun dig selv der er ansvarlig.

Du har ret. DJ's forsikring dækker al skydning i DJ regi på godkendte skydebaner, når der er tale om medlemmer af DJ og eventuelt deltagere som er inviteret til at deltage i arrangementet.

Dette stiller dog krav om, at skydningen skal være arrangeret i DJ regi, for eksempel af en lokalforening under DJ og at banen skal være godkendt af politiet. der må med andre ord, ikke være tvivl om at det er en aktivitet der foregår i DJ's regi.
Jeg er bekendt med, at man kan få en kortvarig tilladelse, typisk for en dag, til haglskydning, men jeg er ikke bekendt med, at politiet udsteder den type af tilladelser til riffelskydning.

Det bedste er naturligvis at indskydning af jagtriflen foregår på en godkendt bane og at det forgår i DJ's regi, men desværre er der mangel på baner og har man brug for at indskyde7 kontrolskyde uden for banernes åbningstider kan man være nødsaget til at finde alternativer. her skal man især være bevidst om det ansvar man pådrager sig, og man bør også sikre sig, at man er dækket af en privat ansvarsforsikring.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar


Beskeder i denne tråd
Hvor meget må man skyde på privat grund?? - af JCK - 18-01-2009, 06:12 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)