Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor meget må man skyde på privat grund??
#28
Dette svar er fra Dansk Jagttegnsforsikring til DJ som har videre sendt svaret til mig:

”Kære xxx,

Ansvarsforsikringen i Dansk Jagtforsikring A/S dækker kun skade forvoldt ved afgivelse af skud til vildt – altså under jagt i jagtlovens forstand.

Skade forvoldt ved indskydning af geværet på privat grund er derfor ikke dækket (men det ville egentlig jagt på privat grund være).

Jeg kender ikke til fortilfælde behandlet af Dansk Jagtforsikring magen til eksemplet; men kan dog nævne, at vi sidste år afviste en skade sket, da skadevolder ville aflive en hjort på en hjortefarm. Det var ikke skade sket under efterstræbelse af ”vildt”, og derfor ikke dækket af jagtansvarsforsikringen. (Politiet kom i øvrigt til samme resultat angående fortolkningen af jagtloven, da man i strafferetligt regi behandlede sagen).

Jeg håber, at dette er svar nok? Ellers er du naturligvis meget velkommen til at vende tilbage.

Med venlig hilsen
Xxxx”

Ud fra det svar jeg har modtaget har jeg taget fejl. Det beklager jeg, men jeg mente at have fået oplyst det modsatte af DJ, hvilke imidlertid ikke kan have været tilfældet.

Mvh
Christensen
Mvh
Christensen
Svar


Beskeder i denne tråd
Hvor meget må man skyde på privat grund?? - af Christensen - 21-01-2009, 06:43 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)