Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5-25 x 56 Police Marksman II LP VS. Zeiss 6-24x56
#20
Jeg ville helt klart vælge Schmidt&Bender PM II - og har også haft glukkerne i forskellige S&B, Kahles, Zeiss med flere.

Men jeg ville vælge S&B
-dels fordi jeg ikke har råd til Zeiss

-dels fordi S&B kan det jeg har brug for, altså den kan levere det lys jeg skal bruge. At den teoretisk set har nogle få tiende dele mere lysgennemstrømning i elektroniske laboratorie-testapparater, det kan jeg alligevel ikke se med det blotte øje.

-dels fordi den ser federe ud

-dels fordi jeg mener betjeningen af den er langt mere brugervenlig end på Zeiss'en.

Mht lysgennemstrømning - så hvis jeg er bare det mindste i tvivl om hvad jeg sigter på - jamen så trykker jeg ikke af.

Er det virkelig så meget værd at få ca 7½ minut længere jagt om aftenen ud af det at vælge Zeiss'en fremfor S&B'en.?

Og den begrænsede ekstra tid man kan bruge Zeiss'en mht lysgennemstrømning - hvad koster det ikke, i forhold til det man i realiteten får ud af det.?

Stor set ingen af de dyr jeg har skudt, har været umiddelbart før/efter solopgang/-nedgang.

Og, nåja, så er det jo lidt sejere (efter min egen grejluders barnlige sjæl) at sige, at diverse politi og militærstyrker bruger S&B PM II'en....

Det andet er jo bare en Zeiss.....

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Beskeder i denne tråd
5-25 x 56 Police Marksman II LP VS. Zeiss 6-24x56 - af HappyNanoq - 04-02-2009, 07:30 PM
5-25 x 56 Police Marksman II LP VS. Zeiss 6-24x56 - af henrikhberg - 01-03-2009, 12:17 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)