Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tests af billigere sigtekikkerter
#1
Hej!

Der er ingen tvivl om at kongerne på det optiske marked er Zeiss, Swarovski, Schmidt & Bender, Leupold m.fl. Udover den høje kvalitet er fællestrækket for dem en prissætning, der i de fleste tilfælde er 5-cifrede beløb.

Et forummedlem har i sin signatur følgende statement "By the best - Cry only once". Det kan jeg fuldt tilslutte mig, men hvis det kræver et indhug i privatøkonomien så der er stor chanche for at den bedre halvdel nedlægger veto begynder jeg at trække lidt i land...

Fandtes der en sammenlignende test, der går ned i detaljer for kikkerter med et prisloft på... lad os sige 3.000 kr ville jeg læse den med stor interesse.

Relevante mærker kunne være følgende:
- Bushnell
- Tasco
- Meopta
- Welter
- Millet
- Hawke
- Falcon optics
- Optisan/MTC Optics
- Simmons
- SIE
- Flere endnu....

Jeg kunne vildt godt tænke mig en S&B PMII 5-25x56 - men kunne jeg i virkeligheden blive næsten ligeså tilfreds med en MTC Optics 8-32x56 til 1/6 af prisen, når mit skydebehov nu ikke overstiger 150-200 skud årligt???

En "videnskablig" test af ovenstående billig-mærker(jeg ved godt at bushnell laver nogle dyrere modeller) kunne være spændende at holde op imod de mange tests, der gennem tiden er blevet udført på de dyrere mærker.

Hvis sådan en test allerede foreligger hører jeg meget gerne herom - ellers vil jeg lade dette være en opfordring til relevante jagtmagasiner om at komme IGANG.

Mvh

Michael
Svar


Beskeder i denne tråd
Tests af billigere sigtekikkerter - af Otterup - 03-04-2008, 11:16 PM
Tests af billigere sigtekikkerter - af Otterup - 03-04-2008, 11:40 PM
Tests af billigere sigtekikkerter - af Tonny - 04-04-2008, 12:10 AM
Tests af billigere sigtekikkerter - af LasseScout - 04-04-2008, 12:57 AM
Tests af billigere sigtekikkerter - af Tonny - 04-04-2008, 01:58 AM
Tests af billigere sigtekikkerter - af JRexA - 04-04-2008, 02:12 AM
Tests af billigere sigtekikkerter - af Wolfi - 04-04-2008, 03:23 AM
Tests af billigere sigtekikkerter - af Otterup - 05-04-2008, 11:03 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)