Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trykjagt på kronvildt i september
#4
Bekendelse!

Jeg var faktisk ikke bekendt med de politiske implikationer. Jeg har ikke nærlæst omtalte etiske regelsæt – kun hørt det refereret - hvilket er ret pinligt efter nu at have læst det (det er kun 3 ½ sides meget letfattelig dansk…..[B)]).

Men jeg kan og vil på ingen måde forsøge at forsvare, at jeg har deltaget i jagt, der indiskutabelt er i modstrid med omtalte regelsæt (hunde eller ej) [B)][B)]. Det er pinligt og det er naturligvis ingen undskyldning, at jeg ikke kendte regelsættet i detaljer – tvært imod. Jeg vil fremover ikke deltage i noget, der kunne minde om arrangerede fællesjagter efter hjort i september.

Af hensyn til min ”personlige moral” – som jeg generelt vurderer som meget høj – må jeg sige, at jeg ikke har opfattet den jagt, jeg har deltaget i, som egentlig trykjagt. Der har reelt været tale om, at få jægere har siddet i stiger fordelt på et areal på flere hundrede ha. uden at bevæge sig rundt i terrænet. ”Drevet” har reelt været et par koner på søndagstur (indrømmet – sådan nogen kan godt larme en del).

Men det falder klart udenfor Vildtforvaltningsrådets guidelines – uanset omfanget af forstyrrelse – så ingen tvivl om at det er en om ikke ”gå i fængsel” så i hvert fald ”gå tilbage til start og skam dig” [B)][B)][B)]. Det gør jeg så.

@Nørby - for en ordens skyld. Min sammenligning med et "fodboldhold", var kun for at sætte "støjgenerne" i perspektiv. Det "fodboldhold", jeg refererede til, bar sikkerhedsstøvler og -hjælm og kørte i nogle ret potente maskiner. Deres "aktiviteter" foregik bl.a. i de områder, hvor kronvildtet normalt opholder sig - både i september og oktober måned. Det er naturligvis skovejerens ret og pligt at forvalte sin skov - men hvis jeg var hjort, ville jeg finde det en del mere "usmageligt" end et par småsludrende damer der spadserer en tur i skoven ad stier og veje.

/bundgaard
Svar


Beskeder i denne tråd
Trykjagt på kronvildt i september - af D93 - 01-03-2009, 04:01 PM
Trykjagt på kronvildt i september - af alan - 01-03-2009, 04:56 PM
Trykjagt på kronvildt i september - af Nørby - 01-03-2009, 05:37 PM
Trykjagt på kronvildt i september - af bundgaard - 01-03-2009, 06:35 PM
Trykjagt på kronvildt i september - af Nørby - 01-03-2009, 09:39 PM
Trykjagt på kronvildt i september - af tooms - 01-03-2009, 10:36 PM
Trykjagt på kronvildt i september - af Nørby - 01-03-2009, 10:49 PM
Trykjagt på kronvildt i september - af korthår - 01-03-2009, 10:54 PM
Trykjagt på kronvildt i september - af korthår - 01-03-2009, 11:02 PM
Trykjagt på kronvildt i september - af STROM - 01-03-2009, 11:26 PM
Trykjagt på kronvildt i september - af tooms - 02-03-2009, 12:01 AM
Trykjagt på kronvildt i september - af D93 - 02-03-2009, 11:16 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)