Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt
#19
Citat:quote:

Originally posted by Buba

Slugs er først for nyligt blevet forbudte i Kroatien, og jeg har igennem min jagtkarriere skudt mange af slagsen af.

Generelt er jeg enig med Strom, især i det, at det ikke er selve kuglen der er problemet, men mangel på mulighed at affyre sådan en projektil med tilfredsstillende præcision, i hvert fald fra almindelig haglgevær.

Især hvis man ikke overholder afstande.

Men en ting er sikker, de er meget effektive, og de ødelægger i hvert fald ikke mere kød end riffelkugler.
Til gengæld smadrer Buck Shots alt, og hvis afstand er nogenlunde normal, er der kun mos tilbage af det de rammer.

Jeg vil, til enhver tid, hellere skyde de rådyr jeg skal spise med slugs end med hagl, bare jeg er sikker på, at jeg kan ramme med dem nogenlunde hvor jeg vil.



Jeg har ikke prøvet at skyde rådyr med Slugs - jeg har dog haft muligheden, men undlod at benytte mig af den. En 32 grams Slug har en E0 på omkring 4500 Joule....det er ca. 4 gange så meget som en gennemsnitsriffel. Mine betænkeligheder ved at gøre det, bygger således på formodninger - jeg har skudt en del med Slugs og skulle mene at være en rimelig erfaren "Slugs-bruger".
Jeg skudt rådyr med Buck Shots og jeg kan slet ikke genkende din beskrivelse - din beskrivelse lyder, i mine øre, mest som rådyr skudt med almindelige dyrehagl (for tæt på).



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Beskeder i denne tråd
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 04-03-2009, 02:55 PM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 04-03-2009, 10:04 PM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 04-03-2009, 10:35 PM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af ID - 05-03-2009, 10:01 AM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 05-03-2009, 07:54 PM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 05-03-2009, 09:17 PM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 05-03-2009, 10:50 PM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 08-03-2009, 03:25 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)