Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Den ukendte danske storvildtsjæger (?) (Research)
#1
Jeg har netop købt en række fotos fra en dansk (?) families fotoalbum. Sælger - som jeg er kommet i kontakt med gennem snirklede kanaler via et amerikansk forum - befinder sig på Hawai. Billederne viser bl.a. en række spændende jagtsituationer fra Sydøstasien og jeg skal nu igang med en større efterforskning for at finde yderligere information om personerne på billederne med henblik på en kommende artikel.

I samlingen er der en række ledetråde, herunder to portrætter. Det ene forestiller "Grandpa Christiansen" taget i Kbh. efter alt at dømme omkring 1880-90. Det interessante i den forbindelse er, at han er ridder af Dannebrog og har fået yderligere en medalje, hvilket muliggør en sporing. Billedet af sønnen, som også er jægeren, er iflg. inskriptionen taget under hans universitetsår - i Vladivostok af en kejserlig hoffotograf - dvs. før 1918.

Jeg venter med spænding på posten og må snart en tur omkring Rigsarkivet, hvor der findes et arkiv over samtlige Dannebrogsmænd med biografier. Målet er naturligvis sønnens historie, indgangsvinklen er at fastslå faderens identitet.
Jeg bringer et par billeder, når udriggerkanoen ankommer.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Beskeder i denne tråd
Den ukendte danske storvildtsjæger (?) (Research) - af Høgh - 03-05-2008, 06:07 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)