Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa.
#1
I en artikel i en større avis nævnes det at landmænd er begyndt at indhegne statskove for at undgå markskader,en enkelt landmand regnede med at sætte ca. 1400m hegn.
I artiklen nævnes det at DN ønsker en fordobling af kronvildtet, men gerne mere spredt.
Man er også omkring afskydning, hvor det nævnes at plagede landmænd kan få tilladelse til at skyde kalve fra midt juli(såvidt jeg husker), derudover menes det at vi skyder for få hundyr i forhold til hjorteafskydningen.

Se artiklen her

lidt TV Midtvest

Det er helt fint at der gives tilladelse til at skyde kalve, problemet er bare at de så render ind til naboen og det er i en del tilfælde også "os"
Det med at der skal skydes flere hinder er rigtigt nok, måske skulle
hind og kalv starte 1/9, evt kunne vi jo frede hjorten en måned længere, problemet er nok lidt at mange jægere ikke skyder på hind og kalv, der kunne jo komme en hjort.
Det er ikke ment som en indskrænkning da vi jo skyder hind og kalv istedet, det har jo så den yderligere fordel at kødet kan spises[Big Grin].
Inden nogen nu kommer med forslag om at landmændene jo bare kan leje jagten ud for astronomiske beløb, må jeg hellere skynde mig at sige at i jagtsæsonen ser vi dem faktisk ikke så meget, der har skovene omkring os pludselig "tabt" foder rundt omkring for at holde dem hjemme, problemet med dem er faktisk størst lige i øjeblikket og ca. 1 måned frem hvor vi ofte har rudler på op til 100 dyr på markerne


Tak til Korthår som fandt artiklen, efter at den var smuttet for mig[:I]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar


Beskeder i denne tråd
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af Kima - 02-07-2008, 06:31 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 28-11-2008, 06:19 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 22-03-2009, 02:48 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 22-03-2009, 06:02 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 24-03-2009, 01:09 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)