Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa.
#41
Inden nogen nu lægger landmændene for had eller foreslår at man lejer jagten ud, kan jeg fortælle at på den gård hvor jeg arbejder har vi haft skader for små 400.000 kr i år, det sker hovedsageligt om natten, den slags penge kan ikke indtjenes ved at leje jagten ud.
Min chef og jeg sad og snakkede lidt om det(han er jæger), han mener at det skal være nemmere at få erstatning for selvfølgelig skal vi have kronvildt, men som han siger, indfør en "selvrisiko" på 50-75.000 kr for at undgå at evt. "plattenslagere" dyrker noget, for kronvildtet, attraktivt, udlejer jagten og sparer arbejdet med at høste, selvfølgelig skal landmændene være med til at betale, men alle der ønsker at nyde naturen og vildtet bør spytte i kassen.
Jeg er temmelig enig med ham og mener at alle der er medlem af naturforeninger eks. DN, DOF, DB og jæger kunne betale eksv. 100 kr mere i kontingent pr år, disse penge kunne så gå til erstatninger.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar


Beskeder i denne tråd
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af Kima - 19-09-2008, 06:06 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 28-11-2008, 06:19 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 22-03-2009, 02:48 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 22-03-2009, 06:02 PM
Kronvildt, markskader, forkert afskydning oa. - af alan - 24-03-2009, 01:09 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)