Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
test af horizon buckridge 8-32x42 OA kikkert
#16
Ja, jeg har nu haft mulighed for hen over forsommeren at anvende kikkerten til rågeregulering.
Kikkerten fungerer upåklageligt. Det belyste sigte er også en fordel under trækronerne.
De helt store forstørrelser brugte jeg ikke i praksis, da det kan være svært at finde fuglen på 30 meters afstand med kikkerten skruet op på 24 x forstørrelse. Til rågereguleringen på de korte afstande endte jeg med at bruge forstørrelsesgraderne mellem 6x og 14x. De helt store forstørrelser må så bruges til større afstande :-)

Jeg har efterhånden en del venner, der har købt kikkerten, som er glade for den. Et par af dem har også købt en udgave i 3-9x50 med 30/30 sigte. (625 kr. hos Rex) Disse fungerer også udemærket og har da også været involveret i nedlægelse af indtil flere bukke i denne sæson.

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Beskeder i denne tråd
test af horizon buckridge 8-32x42 OA kikkert - af JTK (Låst!) - 28-03-2005, 01:33 AM
test af horizon buckridge 8-32x42 OA kikkert - af JTK (Låst!) - 29-03-2005, 05:06 PM
test af horizon buckridge 8-32x42 OA kikkert - af ran - 08-07-2005, 03:48 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)