Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Det bedste skud
#1
Jeg har længe gået og tænkt på, at starte en tråd, hvori man kan skrive om sit (efter egen mening) bedste skud. Om skuddet blev skudt på jagt eller på bane, med hagl eller riffel, på klodshold eller lang afstand, er underordnet.

Jeg kan starte med at fortælle om mit bedste skud (og et, der var knap så godt[B)])...

Jeg var inviteret på riffeljagt (anstand) hos min gamle jagttegnslærer for nogle år siden. En morgen sad jeg på post ved en større skov. Da jeg havde siddet til det aftalte tidspunkt, forlod jeg posten og mødtes med en anden jæger, der sad med sit haglgevær. Vi fulgtes tilbage til bilen. Kort tid inden vi nåede bilen, så vi en flot ræv luske rundt ude på en græsmark. Afstanden var vel 140 meter. Jeg satte mig ned og afgav mit skud... Det blev en ren forbier... [xx(][xx(][xx(] Ikke så fedt, når jeg nu havde tilskuer på.

Jeg måtte slukøret forælle hele selskabet om om episoden og prøve at forklare, hvorfor skuddet gik forbi.

Samme aften mente min jagttegnslærer, at jeg skulle sidde på græsmarken, hvor jeg havde skudt forbi til ræven. Der var jo et regnskab der skulle gøres op mellem mig og ræven. I løbet af aftenen, så jeg et stykke råvildt, men ingen ræv. Kort før lukketid kom en fasankok løbende over marken. Den lagde sig i græsset ca. 70 meter fra mig. Jeg sigtede på den adskillige gange, men blev enig med mig selv om, ikke at skyde, da den jo sikkert ville eksplodere som en ballon. Jeg genovervejede situationen og satte mig ned med min skydestok, lænede den op ad en hegnspæl og sigtede på halsen af kokken, da den kiggede op. Tænkte at jeg enten skød hovedet af kokken og ikke ville ødelægge noget kød, eller et rent forbiskud, som der ikke ville ske andet ved, end endnu en bøde til mig[:I].

Jeg tog en dyb indånding og krummede fingeren. Skuddet gik og hovedet på kokken faldt ned på den ene side. Kokken løb lige et par omgange som en høne der blev halshugget, hvorefter den faldt død om.

Et perfekt skud, hvor hovedet på kokken kun hang fast i lidt skind på den ene side.

Skudt med en Tikka m690 .30-06 med 180 gr. hornady interlock kugle.

Så blev den gamle jagttegnslærer alligevel imponeret[Big Grin]

Håber der er andre gode historier derude.

.376 Steyr

Frækhed belønnes - nogle gange med tæsk...
Svar


Beskeder i denne tråd
Det bedste skud - af .376 Steyr - 03-10-2008, 08:35 PM
Det bedste skud - af yeti - 03-10-2008, 11:04 PM
Det bedste skud - af Kim Richter - 03-10-2008, 11:29 PM
Det bedste skud - af Walnut - 04-10-2008, 12:05 AM
Det bedste skud - af ULG - 04-10-2008, 12:53 AM
Det bedste skud - af dravis - 04-10-2008, 12:54 AM
Det bedste skud - af Schönauer - 04-10-2008, 01:32 AM
Det bedste skud - af halvautomat - 04-10-2008, 02:15 AM
Det bedste skud - af Buffalo - 08-10-2008, 05:34 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)