Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kikkert til natjagt - praktiske erfaringer
#1
Hej,

Jeg har just været Tjekkiet på kombinationsjagt af muflon og vildsvin. Jeg har fået en 2,5-16x40 Bushnell Elite 6500 på min 300 vinterbyøster og det er jeg egentlig svært fornøjet med. Kl. 23.30 en uge før fuldmåne med spredt skydække gav den et ok sigtebillede, hvilket overraskede mig en del i betragtning af at den er x40, og så er den jo knap så bekostelig som en x72 Karl Zweis.

Jeg fik allerede sidste år det råd af Rex at flå alle de sigtekikkerter jeg ønskede ned fra hans hylder, se gennem dem og så fortælle hvor meget bedre jeg så i takt med at prisen steg. Jeg brugte nogen tid, blev en del klogere og helt sikkert meget mindre fattig.

Nu er det så jeg alvorligt overvejer jagt på fætter ulv, hvilket som jeg er blevet orientere involverer en hel del siden stille og lige så meget nat.

Lang indledning for at komme til spørgsmålet: Tør jeg binde an med denne kikkert kl 02.30 lang f i vold ude i det estiske eller bulgarske (de to muligheder jeg drøfter pt.)

Jeg hører utroligt gerne om praktiske erfaringer, herunder om jeg kan leve uden lys. Fra min svinenatjagt i det tjekkiske må det godt nok være et svagt lys der skal være i en kikkert for at det ikke kommer til at dominere/genere synet. Men er det nødvendigt hvis man føler man har en fornuftig fornemmelse af centrum på kikkerten?

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar


Beskeder i denne tråd
Kikkert til natjagt - praktiske erfaringer - af Krenchel - 11-11-2008, 02:09 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)