Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund?
#35
@Tonny, nu er det et par spørgsmål om DJ`s holdninger til "Militært useende" våben, brug af lyddæmpere, og halvautomater, jeg gerne vil have Ole Roeds svar på.
Personligt synes jeg der er for meget "drengerøv" i militært udseende jagtvåben, men jeg kender også unge menneskers (og visse voksne mænds [8D][Wink]) hang til "legetøj". Og fred være med det, bare de våben er lovlige iflg. jagtlovgivningen. F.eks. synes jeg at en riffel med det jeg kalder "Tupperware-skæfte", og bipods er mindre køn. Og hvis den så til overflod har indstillelig skæfteryg(hvilket jeg sagtens kan se det geniale i [Wink]), og et femskudsmagasin smækket i, så får en i bund og grund helt alm. riffel da et militært look a like.
Og hvis nogen f.eks. pga. høreskader har et dokumenteret lovligt brug for en lyddæmper, eller af miljøhensyn, så hvorfor ikke? I lighed med at man kan få en lægeerklæring på ikke at skulle bruge "Snublekyse" som knallertkører? Og som et minimum skal jægere da have forbundets juridiske opbakning til at anskaffe dem til brug i lande, hvor det er lovligt. Og med den stigende tendens der er, til at flere og flere danske jægere tager på jagt i udlandet, bør vores fælles politiske talerør være på forkant med den udvikling. Og ikke være medvirkende til at lægge forhindringer i vejen, fordi nogle mennesker fejlagtigt forbinder lyddæmpere med krybskytteri, ved bare at gå uden om den diskution. Det hedder jo ikke "Danmarks Krybskytteforbund", men Danmarks Jægerforbund, og så må det da kæmpe for det jægerne vil ha`, eller hva`???
Vi har alle sammen forskellige holdninger til, og vores forskellige værdier i forhold til jagt. Men det grundlæggende udgangspunkt må være at vi alle sammen har krav på at få samme opbakning og service, som jægere, fra vores fælles forbund. Og det må være uanset hvad den person der befinder sig i den rådgivende ende af røret, har af personlige holdninger. Alt andet ville være dybt uprofessionelt, og meget lidt tiltrækkende for nye medlemmer.
Så jeg forstår godt Takleberrys tøven, fordi han har været udsat for at blive set ned på, af en person der skulle rådgive ham professionelt, og burde have holdt sin personlige mening for sig selv!! Så han har et tillidsbrud der skal rettes op i forhold til DJ, og det må DJ så rette op på. Ved at bevise at det er et moderne og fremadrettet forbund, som er i takt med nutiden, og ikke hænger fast i dengang hanebøsser gik af mode. (Kommer det fra en kvinde der elsker at skyde med hanebøsse, især hvis den også udspyr noget røg [Big Grin][Big Grin]).
Og fik jeg en mindre formue uventet til min rådighed, så stod der i løbet af no time en Sauer S 303 Simi Automatic, kaliber 9,3x62, med en fed Zeiss drivjagtskikkert i våbenskabet, med mors navn på [:p] Den til dato smukkeste halvautomat, jeg har kastet mit blik på [:p][:X] SUK !!!
Måske jeg skulle skrive den på ønskelisten til det skarpe hjørne??[^]
Og så ville jeg blive meget skuffet hvis mit jægerforbund, ikke syntes at det var et våben man gik på jagt med[V].
Man kan ikke stoppe fremskridtet, og vores forbund skal følge med. Til gavn for os alle sammen, og ikke kun for et fåtal.

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar


Beskeder i denne tråd
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af Kima - 12-01-2009, 12:21 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af Kima - 12-01-2009, 03:48 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af jsc - 14-01-2009, 12:03 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af Farmor - 25-02-2009, 01:44 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af bandit1 - 25-02-2009, 03:25 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 05-03-2009, 02:32 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 05-03-2009, 08:29 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 06-03-2009, 01:35 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 06-03-2009, 02:48 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 07-03-2009, 02:39 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 07-03-2009, 02:52 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 07-03-2009, 02:55 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af Lani - 08-03-2009, 02:09 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af D93 - 08-03-2009, 07:09 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af JCK - 09-03-2009, 12:33 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)