Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brug af bukkekald
#9
Hej
Jeg har lidt erfaringer fra med Buttolo-kaldet, det der ligner en bold.
I Skotland på brunstjagt lokkede jeg en gammel sekser ind på skud, ved at bruge 'angstskriget' altså den lyd som råen siger, mens den jagtes af bukken.Jeg kunne høre ham på lang afstand og der var ingen tvivl, han skulle lige se hvad 'konkurrenten' havde gang i.
Herhjemme har jeg fået en gammelrå til at smide en ung-buk på porten/ud af skoven, pga. balladen med kaldet, igen angstskriget.Og her først på sæsonen.
I Ungarn på brunstjagt, har jeg set en jagtfører styre en buk 100%, selv om den havde set og bemærket os, kunne han kalde den til gang på gang, fascinerende.
Men meget tit er der ingen reaktion overhovedet. Men prøv at lege lidt med smaldyrene her i foråret, de er ofte nemme at kalde til sig.

Hilsen Brian
Citat:quote:

Originally posted by ran

Hejsa

Det kunne være sjovt at høre Jeres forskellige erfaringer med brugen af bukkekald - specielt hvordan I bruger det.....

Jeg selv købte og brugte bukkekald i sidste sæson - uden dog med sikkerhed at kunne påpege øget succes.....

Hvis bukken kommer forbi 10 minutter efter brugen af kaldet, er det jo ikke sikkert, at det er kaldet, der har virket - omvendt kan man jo heller ikke sige det modsatte[Smile]

Hvordan bruger I andre Jeres bukkekald?

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)


Svar


Beskeder i denne tråd
Brug af bukkekald - af ran - 06-05-2005, 01:28 AM
Brug af bukkekald - af M@X 2.0 - 06-05-2005, 01:42 AM
Brug af bukkekald - af ran - 06-05-2005, 02:08 AM
Brug af bukkekald - af JTK (Låst!) - 06-05-2005, 03:11 AM
Brug af bukkekald - af ran - 06-05-2005, 03:38 AM
Brug af bukkekald - af Zoli - 07-05-2005, 11:14 PM
Brug af bukkekald - af Rex - 08-05-2005, 12:32 AM
Brug af bukkekald - af mp - 08-05-2005, 01:20 AM
Brug af bukkekald - af VX80 - 10-05-2005, 08:54 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)