Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tilspænding af justerbar skæfteryg
#1
[Image: DSC02189.jpg]

Ved hjælp af Post lykkedes det mig at finde frem til den møtrik med pinolskrue, som jeg vil forsøge mig med i det skæfte, jeg arbejder på nu.
Den går under betegnelsen: Glasfiber møtrik i rustfri. Den kan fåes i flere sværelser og længder. Jeg har valgt med en indvendig pinolskrue på 5mm.
Som Post tidligere skrev bruges møtrikhovedet til at skrue "bøsningen" i med, hvorefter det fjernes. Tungen skal holdes lige i munden, når den skrues i. Det er et groft gevind, der er udvendig, og den kan sikkert med lethed skrues skævt i [B)]
I baggrunden til venstre ses nogle møbelbolte jeg har arbejdet lidt på. De vil sikkert kunne bruges efter nogle få ændringer. Jeg borede hul igennem den tynde Bachobund og kørte 5M gevindet ud gennem det udborede stykke. Tilbage er at løse opgaven med at give den bid nok, når den limes i skæftesiden. Jeg ved ikke, om det er nok at rifle overfladen op. Den skal både kunne modstå kræfter om sin egen akse og skal heller ikke kunne trykkes bagud. Rigtige "metalmænd" [8D] må kunne lave en med et knapt så kraftigt gevind udvendig.
Glasfiber møtrikkerne er købt i Kolding Marinecenter, der mig bekendt er en del af kæden Båd&Motor.
Walnut
Svar


Beskeder i denne tråd
Tilspænding af justerbar skæfteryg - af Walnut - 25-02-2009, 11:04 PM
Tilspænding af justerbar skæfteryg - af Claxel - 25-02-2009, 11:45 PM
Tilspænding af justerbar skæfteryg - af skotten - 25-02-2009, 11:54 PM
Tilspænding af justerbar skæfteryg - af Walnut - 25-02-2009, 11:56 PM
Tilspænding af justerbar skæfteryg - af Walnut - 25-02-2009, 11:59 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)