Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pay/pal.
#1
Jeg ved ikke om dette er det rette sted for denne tråd, men det er nok et emne som har relation til ”Internet handel”.

Den 25. jan. fik jeg hammerslag på et stykke valnøddetræ via E-bay.

Sælgeren (Northcoast Hardwoods) var et firma jeg tidligere havde handlet med uden problemer, og jeg kunne se at sælgeren (e-bay id: ”meads_and_son_hardwoods”) havde siden 2004, haft 7465 handler på e-bay, og sælgeren havde næsten kun positive tilbagemeldinger fra tilfredse købere.

Prisen for varen var 137,50$ inkl. fragt, som jeg overførte til sælgeren via Pay/pal.

Sælger bekræftede efterfølgende at have modtaget beløbet, samtidigt med at han roste og takkede for min hurtige indbetaling.

OK, - alt var som det skulle være, og jeg ventede spændt på at skulle modtage pakken.

10 dage gik, uden at jeg havde modtaget nogen pakke. Nå, tænkte jeg, det var nok bare Post Danmark der var lidt sløve. - Endnu et par dage gik uden at noget hændte.

Jeg loggede mig på min E-bay konto, for at kontakte sælgeren, og derigennem at få en bekræftelse på at pakken var afsendt. Til min skræk opdagede jeg at sælgeren ikke længere var registreret på E-bay! – Shit, tænkte jeg – det her ”lugtede” [Image: headscratch.gif]

Jeg loggede mig ind på Pay/pal, og undersøgte hvilke muligheder jeg havde for at få det indbetalte beløb tilbageført.

Proceduren i Pay/pals kundebeskyttelses program er den, at i sådanne tilfælde hvor varen ikke modtages af køber, kan køber åbne en ”tvist”. I første omgang prøver man at formidle en kontakt imellem køber og sælger, med henblik på en løsning af problemet.
Jeg sendte endnu engang en e-mail til sælger, og bad ham om at få en bekræftelse på at varen var afsendt.
Ingen reaktion fra Sælger! – efter et par dage gik jeg til næste skridt, som var at ændre tvisten til et krav, om tilbageførsel af det indbetalte beløb.

Pay/pal gav mig medhold i mit krav, og gik nu aktivt ind i sagen. Hvad man fra Pay/pals side har foretaget sig, er jeg ikke helt klar over, men sagen blev afgjort i mit favør, og pengene er nu tilbageført til min konto. – sådan! [Image: welldone.gif]

Herligt at få bekræftet at man kan stole på Pay/pals kundebeskyttelses system. Jeg har altid været ovenud tilfreds med at bruge Pay/pal i forbindelse med køb og salg via Internettet, og jeg kan varmt anbefale systemet. [Wink]

mvh.
Swift
Svar


Beskeder i denne tråd
Pay/pal. - af Swift - 27-02-2009, 05:48 PM
Pay/pal. - af yeti - 27-02-2009, 06:22 PM
Pay/pal. - af JRexA - 27-02-2009, 10:46 PM
Pay/pal. - af yeti - 28-02-2009, 01:04 AM
Pay/pal. - af ULG - 28-02-2009, 01:10 AM
Pay/pal. - af Swift - 28-02-2009, 02:25 PM
Pay/pal. - af yeti - 28-02-2009, 05:14 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)