Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen!
#1
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen!

Jeg har i dag modtaget en kopi af flg. pressemeddelelse fra Danmarks Jægerforbund udsendt i anledning af BT's omtale af Bendt Bendtsens jagtrejseaktiviteter i avisen i søndags. Jeg tror (heldigvis) ikke, at nogen aviser har bragt den:


Søndag den 15. marts 2009

Pressemeddelelse
Ang. Tidl. vicestatsminister Bendt Bendtsens jagtture

Danmarks Jægerforbund skal i anledning af artiklen i dagbladet BT d.d. udtale følgende:

Jægerne udgør et bredt udsnit af den danske befolkning set i forhold til alder, uddannelse, erhverv, social status mv. Udøvelse af jagt er en kulturarv og en sund, traditionel dansk måde at nyde naturens glæder på.

En tysk undersøgelse har slået helt fast, at jægere generelt er mere lykkelige end andre befolkningsgrupper, hvorfor jagten som bevidsthedsudvidende og afstressende er fuldt anerkendt.

Artiklen i BT sidestiller jagt med bestikkelse (”smøring”), hvilket Danmarks Jægerforbund må tage skarpt afstand fra. En udtalelse fra en tidligere ansat og ikke længere medlem af Danmarks Jægerforbund kan på ingen måde tages som udtryk for Danmarks Jægerforbunds holdning!

At man mødes under en jagt fremstiller BT som mere problematisk end at mødes til en fodboldlandskamp i Parken, åbningen af et operahus, et DR-koncerthus eller tilsvarende.

Denne forskelsbehandling kan jeg som formand for Danmarks Jægerforbund ikke acceptere!

Ole Roed Jakobsen
Formand
Danmarks Jægerforbund
tlf. X XX XX XX

Danmarks Jægerforbund har over 90.000 medlemmer ud af landets ca. 163.000 jagttegnsløsere. Danmarks Jægerforbund er landets næststørste grønne organisation med fokus på natur og vildtforvaltning og råder samlet over knap 50 ansatte fordelt på hovedkontoret i Rødovre og udannelses- & rådgivningsafdelingen på Kalø.

Er der nogen her, der kan gennemskue, hvad Danmarks Jægerforbund kan vinde ved at komme Ex-ministeren til undsætning i denne sag, som for mig at se ikke er jagtpolitisk overhovedet?????? Og har hovedbestyrelsen mon overhovedet godkendt denne?????

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar


Beskeder i denne tråd
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen! - af Great Dane - 20-03-2009, 07:04 PM
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen! - af Axman - 21-03-2009, 10:59 AM
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen! - af Axman - 21-03-2009, 03:34 PM
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen! - af Axman - 21-03-2009, 03:52 PM
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen! - af Axman - 21-03-2009, 04:01 PM
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen! - af alan - 21-03-2009, 06:31 PM
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen! - af Axman - 23-03-2009, 09:42 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)