Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Anschütz 1517 - .17 HMR - Startbesvær...
#1
Hej alle,

Jeg har netop invisteret i en Anschütz model 1517 kaliber .17 HMR. Jeg har været ovenud tilfreds med min Anschütz model 1416 .22 LR, og derfor var jeg heller ikke i tvivl om hvilket mærke jeg skulle søge den nye .17 i.[8D]

Der blev dog konstateret et par småproblemer under indskydningen som jeg gerne vil høre om der er andre der også har oplevet. [}Smile]Hos Korsholm, hvor jeg har købt den, havde man kun én slags .17 HMR ammunition og det var "hulspids". Dette er naturligvis ikke i sig selv et problem men pga. det ret store hul der er i næsen på netop dette ammunition, så "fanger" patronen kanten ind til kammeret når man tager ladegreb ved de første 2 patroner i magasinet. Ved 3. og 4. patron kan der repeteres uden problemer. Vi testede det på 2 andre Anschütz fra hylden og med flere magasiner og problemet var generelt for dem alle ved de 2 første patroner i magasinet. [:0]Er der andre der har oplevet det samme med deres .17 HMR rifler (uanset mærke) ved brug af hulspids ammunition? Såfremt det havde været ammunition med en eller anden form for spids vil jeg tro at den var blevet guidet op i kammeret af spidsen uden problemer.[V]

Så nu går jeg og traver hvileløst rundt og afventer at min ellers helt nye riffel har været under behandling ved en bøssemager og er blevet modificeret, så dette problem er et overstået kapitel og jeg kan få mit nye "legetøj" hjem... [Sad]

Hvad bruger I af ammunition og hvad giver I ca. for det? Det eneste Korsholm havde var som sagt noget hulspids til 200,-kr/50 stk. Kan ikke lige huske hvad mærke det var.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar


Beskeder i denne tråd
Anschütz 1517 - .17 HMR - Startbesvær... - af McQuolle - 07-07-2009, 02:42 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)