Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre
#9
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Tak for svarene, jeg prøver at vaske med noget svampedræbende og der er bestilt foder med lavere protein og fedt indhold

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty


Hej Kima

Undskyld jeg har været lidt fraværende den sidste uge, så jeg har først set dit indlæg nu.

Billederne er lidt utydelige men jeg tør godt vove "pelsen" alligevel....[Wink]
Det ligner utroligt meget det man kalder "hotspot". Det skyldes i 99% af tilfældene loppeallergi, hvilket også passer med årstiden - det er højsæson for lopper!
Så inden vi starter med ændring af foder og alt det der, så synes jeg at du skal tage at gøre noget ved det som er mest sandsynligt.
Du kan gå til dyrlægen og få noget kløestillende og antibiotika, men du kan også godt forsøge selv først. Klip rent omkring stederne hvor han slikker så der kan komme luft til. Vask begge hunde i noget loppeshampo. Chlorhexiding i flydende form er godt til sår! Vask tæpper og støvsug deres sovepladser. Og vigtigst giv dem noget frontline - begge 2!
Hvis du har kat så skal den også ha´....!
Staphylococcus aureus er en naturlig overflade bakterie, så slevfølgelig er den indvolveret hvis vi snakke om hudbetændelse - og det ser det ud til.

Mht. allergi og overfølsomhed og alt det der, så er det altså ikke typiske tegn det du beskriver - ikke at sige at det ikke er det, men det er bare ikke sandsynligt!

Prøv at rede din hund med en fin tættekam/lusekam, og kom det "fnulder" som sider i tænderne på en hvid serviet - kom lidt vand på og "mas" det ud med fingrene/neglene - hvis det bliver rødt på servietten, er det loppeeskrementer og din hund har lopper.
Glem alt om at finde de levende - de er alt for hurtige....[Wink]

Håber at du kan bruge ovenstående.

Ps. Glem alt om ringorm!

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar


Beskeder i denne tråd
Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre - af Asbjoern - 23-09-2009, 11:55 PM
Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre - af JesperOlesen - 17-08-2010, 05:13 PM
Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre - af JesperOlesen - 17-08-2010, 05:15 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)