Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
40 stykker raavildt skudt paa Schackenborg
#29
Indlægget er rettet mod tønder jagtforenings formands indlæg i jyske vestkysten citeret af kima

Det stider på ingen måder mod Den jagt etiske grundlov( eksitere der overhovedet sådan en?) God jagt etik må da være at udsætte vildtet for så lidt forstyrelse så muligt for at få nedlagt årets kvote!

I øvrigt forstår jeg simplethen ikke hans argumentation, det er ikke i orden at nedlægge 40 stykker råvildt på en gang, men hvis det var skydt over 4 gange var det helt okay? Det er langt mere etisk at nedlægge 40 stykker ad en gang, da vildtet bliver udsæt for mindre forstyrelse og dermed har bedre chance for at overleve vinter og i bedre fodertilstand. Råvildt er forstyrelses følsomt om vinter da fødekvaliteten er dårlig. Råvildt kan kun spise en hvis mængde føde og har derfor ikke mulighed for at øge mængde af føde. Derfor er det vigtigt om vinteren hvor fødekvaiteten er dårlig ikke at forstyre råvildtet mere end højest nødvendigt

Jeg kan på ingen måde følge formanden fra Tønder jagt forening og må erklære mig fuldkommen uenig med ham!

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar


Beskeder i denne tråd
40 stykker raavildt skudt paa Schackenborg - af lars mahon - 18-01-2010, 01:49 AM
40 stykker raavildt skudt paa Schackenborg - af ft-kk - 20-01-2010, 10:32 PM
40 stykker raavildt skudt paa Schackenborg - af ft-kk - 21-01-2010, 05:12 PM
40 stykker raavildt skudt paa Schackenborg - af lars mahon - 21-01-2010, 09:50 PM
40 stykker raavildt skudt paa Schackenborg - af Christensen - 21-01-2010, 10:56 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)