Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så sker der noget nyt på vildsvin fronten!
#41
Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

Prøv at forstille jer sådan en 350 kilos fauna-berigelses-kejler. Forstil jer så, Otterup i hans tidligere kommenteret, 1250 kilos (og meget afholdte) Berlingo på en 15m bred hovedvej i tusmørket.

Hvis valget står imellem genindførelse af vildsvin i Danmark og Berlingoer på vejene..................ja, så er der jo ikke så meget at rafle om...............jeg ved godt hvad jeg vil vælge [Image: 45.gif]

Ret beset er det vel ikke mere et kald for vildsvinetilhængere at overbevise modstandere end det er et kald for modstandere at overbevise tilhængere...........det er faktisk definitionen på uenighed (og så hjælper det altså ikke at skrive stort og blåt).

Vi har krondyr på de danske landevej Tikka4ever som gennemsnitligt vejer mere end vildsvin. Et vildsvin på kg. 350 er absolut ikke normalt.
Til sammenligning kan jeg oplyse, at der dagligt i Sverige bliver påkørt/trafikdræbt 14 elge.

Og så er jeg lidt træt af Tikka4ever, fordi jeg ikke er landmand, at få skudt i skoene at jeg ikke ved hvad jeg taler om. Jeg er faktisk ret overbevist om, at vi "bymennesker" har været primus motorer i de miljøforbedringer som er sket i landbruget - hvis det alene havde været op til landmændene at nedbringe anvendelse af sprøjtemidler tror jeg at tingene havde set overordenlig grumme ud.

Lad os nu prøve at holde focus; tråden handler om genindførsel af vildsvin i Danmark.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Beskeder i denne tråd
Så sker der noget nyt på vildsvin fronten! - af ID - 24-02-2010, 11:06 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)