Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så sker der noget nyt på vildsvin fronten!
#46
Citat:quote:

Originally posted by cfischer

ID: kan du uddybe hvorledes en udsat bestand skulle være nemmere at kontrollere end en indvandret?


Man ved hvor de er sat ud, hvor mange, kønsfordeling m.v.
Derudover kan man kontrollere hvert enkelt dyr for smitsomme sygdomme inden det udsættes (jeg er på det rene med at det ikke betyder at dyrene fremtidigt vil være raske). Man kan vælge en grundstamme med den arvemasse man ønsker (og undgå f.eks. Linderöd)..................der er mange andre ting som vil gøre en udsat bestand nemmere at håndtere/kontrollere.
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Som Id skriver. Sverige er ved at lære at håndtere vildsvinene nu, de har haft dem i mange år. Skal vi også have dem i mange år før vi lærer at håndter dem?


Nej absolut ikke, vi kan lære af svenskerne det vil bl.a. betyde, at vi ikke skal begynde at "kampfodre", som jeg er ret overbevist om var en af grundene til den svenske vildsvine-explosion. Jeg er også ret overbevist om, at vi med kontrolleret udsætning og afskydning, kan få en, for alle parter, bæredygtig bestand.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Beskeder i denne tråd
Så sker der noget nyt på vildsvin fronten! - af ID - 24-02-2010, 02:28 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)