Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så sker der noget nyt på vildsvin fronten!
#54
Hvis linderöd generne er i alle svenske grise er det en underart af vildsvinet, der er i Sverige. En blodprøve kan rimelig nemt afgøre dette. Hvis grisen efterfølgende skal bruges avlsmæssigt så skal den nok indfanges med net SmileMen det skulle ikke være noget problem ifølge blackbirds link så er grisen rolig og omgængelig.

@Ultra light jeg har redegjort hvad SPF står for. Hvis du er uenig så forklar hvad du mener det står for. Lungesyge rammer ikke min kassekredit så hårdt som et svinepestudbrud vil gøre, uanset hvad du ellers måtte mene. Derudover så er min besætning opbygget for at minimere luftbårne sygdomme(afstandsmæssig, bedriftsmæssig, staldmæssig og stimæssigt)smart ikke. Rent smittemæssigt er det ligemeget om det er en besætning i sønderjylland, bornholm eller nordjylland der bliver smittet. Der bliver indført et generelt eksportforbud mod svinekød, derfor rammer det også mig. Betragt det lidt ligesom en kartoffelkur. Den ramte alle der tjente penge i Danmark.

Hvis vildsvin skulle udsættet i Danmark, hvor skulle det i så fald være? Hvordan skal jagten drives på dem? Konsortier, laug eller blot fri afskydning? Er der nogen områder hvor det ikke vil være hensigtsmæssigt at genudsætte vildsvin?
Svar


Beskeder i denne tråd
Så sker der noget nyt på vildsvin fronten! - af lollænder - 25-02-2010, 01:06 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)