Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OBD-II Fejlkoder
#11
Gør du bare det. Du slukker lampen men retter sikkert ikke fejlen.

Du kan selv tjekke om "lock up" funktionen virker. Du skal accelerere meget blidt og mærke når gearkassen skifter gear. Hvis din gearkasse har 4 gear og du er kommet op i 4de under svag acceleration, så vil du næsten umærkeligt kunne mærke /høre/ og/eller se på omdrejningstælleren som om der er et 5te gear. (alternativt 4de gear hvis din bil har 3 gear)

Dette extra gearskifte er når converteren låses magnetisk og converteren ikke længere har den smule "slip" som der er i alle convertere uden "lock up".

Lige så snart du accellerer kraftigere, låses converteren op igen og bilen "glider" i koblingen igen.

Finessen er alene opfundet for at spare brændstof - hvilket ingen der kører Amerikanerbil fatter en brik af[Big Grin][Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Beskeder i denne tråd
OBD-II Fejlkoder - af Rex - 20-03-2010, 10:03 AM
OBD-II Fejlkoder - af SA - 20-03-2010, 10:06 AM
OBD-II Fejlkoder - af Kima - 20-03-2010, 10:32 AM
OBD-II Fejlkoder - af Rex - 20-03-2010, 11:06 AM
OBD-II Fejlkoder - af ujensen - 20-03-2010, 11:23 AM
OBD-II Fejlkoder - af blackbird - 20-03-2010, 11:24 AM
OBD-II Fejlkoder - af 300win - 20-03-2010, 02:07 PM
OBD-II Fejlkoder - af Rex - 20-03-2010, 10:04 PM
OBD-II Fejlkoder - af M@X 2.0 - 21-03-2010, 12:31 AM
OBD-II Fejlkoder - af Rex - 21-03-2010, 12:49 AM
OBD-II Fejlkoder - af M@X 2.0 - 21-03-2010, 01:05 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)