Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ?
#18
Hvis nogen laver " rule bending" så er det politiet, rigspolitiet og justitsministeriet når de giver ubgrundelige afslag. Der findes ingen regler for, hvad en jagtriffel må ligne. Det gælder både halvautomater og repeterrifler.

Alligevel har man så i mange år afvist netop AR 15 med henvisning til en tudsegammel anbefaling fra noget der hed jagtrådet i 1975, og hvor jagtrådet muligvis troede spørgsmålet drejede sig om militærudgaven med mulighed for fuldautomatisk skydning.

I princippet er der ingen forskel på funktionen af en Browning BAR, en Remington Woodmaster, en US carabin, en Garand og en AR 15. Men det er kun dem med træskæfter der udstedes tilladelser til. Du kan ikke finde noget sted i reglerne der begrunder denne praksis.

Helt absurd bliver situationen når visse politifolk føler sig så skråsikre i deres afvisning af militærlignende halvautomater, at de gennemfører diskriminationen for repeterrifler også. I vore dage har militæret jo behov for meget præcise finskytterifler, og så bruger de selvfølgelig de rifler der har disse egenskaber. Dermed bliver det pludselig " lovligt" for politiet at afvise rifler der oprindelig var tiltænkt jagt/konkurrenceskydning fordi de nu bruges af militæret !

Nå, jeg kan se, at der på det andet forum er en der har indbragt et afslag på en militærlignende halvautomat for Folketingets Ombudsmand, så der kommer nok en afklaring på spørgsmålet. Desværre tager det LAAANG tid. Det sjove ved den sag er, at ombudsmanden i første omgang har sendt afslaget tilbage til Rigspolitiet med oplysning til klageren om, at RP lige får en chance mere for at komme med en ordentlig begrundelse. Det kan jo være fordi der ikke er en ordentlig begrundelse, og det må selv RP kunne indse uden hjælp. Det bliver sjovt at følge.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Beskeder i denne tråd
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 06-06-2010, 01:16 AM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 07-06-2010, 12:31 AM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 07-06-2010, 01:43 PM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 07-06-2010, 03:23 PM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 07-06-2010, 03:33 PM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af LasseScout - 07-06-2010, 09:55 PM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 07-06-2010, 10:10 PM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 07-06-2010, 10:19 PM
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ? - af GT - 11-06-2010, 01:57 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)