Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
.45/70 Sharps-ladning, 405grs og paperpatch....
#1
Jeg kunne godt tænke mig at få fremstillet nogle patroner til min nye Davide Pedersoli riffel - en 1874 Sharps Sporting.
Drømmen er egentlig en original Sharps-ladning (behøver dog ikke være sortkrudt).

Så interessen kunne ligge indenfor :
Spritnye komponenter at arbejde med.!!!
400-405-420grain - måske 500-520grain projektil, men eks gaschecked 405grs cast/hardcast kunne være interessant.

Gerne cast-projektil - men meget gerne "paperpatched" for lidt ekstra autencititet.

Riflen er godkendt til 28.000 CUP.. eller var det PSI ?!? Den er fremstillet af moderne materialer, i samme dimension som kan kunne dengang - alt i alt burde reproduktionen være stærkere.

Altså, den er godkendt til moderne krudt og standard factory-ladninger og skulle gøre sig godt med Federal med 300grain Sierra HP projektil som jeg har en del af. Har også Remington 300grs HP - men begge er kappede projektiler.

Men ville bare nyde det lidt mere, hvis det var special-ladninger netop til denne riffel. =o)

Da jeg bor i Grønland, kan jeg nok ikke arrangere at få riflen til prøveskydning - men omvendt, hvis ladningerne holder en standard-ladning, burde det også være ok.

=o)

Hvilke ladninger syntes i kunne være interessante til sådan et projekt - og kender i evt nogen som kunne lave dem.?

Skal nok bruge 200-250 stk, som efterfølgende skal eksporteres til Grønland - hvilket jeg gerne skal stå for.!

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Beskeder i denne tråd
.45/70 Sharps-ladning, 405grs og paperpatch.... - af HappyNanoq - 19-06-2010, 11:59 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)