Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aktivering af Hønsehund?
#1
Hej herinde. Jeg faldt tilfældigvis over denne side i min søgen efter info omkring hønsehunden.
Sagen er den, at jeg har kig på en hanhund på 6 måneder der er en blanding af lab og ruhåret hønsehund.
Jeg har lige nu en Lab/schæfer blanding kastrat på 10 år og en Cavalier tæve (fik hende for 2 uger siden) på 4. Den store fik desværre gigt i vinters og skal ikke igennem endnu en vinter. Så det er en afløser til ham jeg leder efter. Jeg har haft ham siden han var 2 år og Cavalieren har jeg som sagt lige fået. Jeg har altså ikke egentlig hvalpeerfaring...

Kom nu til sagen... Ja ja [Wink]

Jeg kan læse mig frem til at hønsehunden er en helt fin familiehund, når den aktiveres ordentligt! Og her er det så I kommer ind, for hvad vil det sige?

Jeg forestiller mig at vi skal gå til hvalpe/unghundemotivation i Hammershøj, for det er lige i nærheden og derudover gå ture og han kan lege med naboens schæferhvalp på 5 måneder og den anden nabos labtæve på lidt over et år. Hun skal nok køre ham træt. Der ud over kommer han med over til hestene (ved naboen med labtæven), er med til at følge min datter til skole (at snuse til alt hundetisset langs vejen er i hvert fald en favoritbeskæftigelse for min den store), og vi går jævnligt ned af grusvejen bag min have, hvor hundene kan løbe frit. Der ud over smider jeg gerne en bold eller to.

Men er det nok?? Det hele kommer jo ikke til at foregå hver dag [B)] Hvis jeg ikke kan få ham til at trives skal jeg ikke ha ham [Smile]

Jeg har ingen jagterfaring og er ikke (på nuværende tidspunkt) ikke interesseret i at affyre et gevær. Jeg er uden tvivl alvorligt skudræd [Big Grin] Men jeg syntes det samarbejde der er med hunden i en jagtsituation er helt fantastisk, og jeg vil så gerne lære sweiss/opspore personer/ting. Men jeg er også enlig mor til en 7 årig datter, og vi har begge to hest. Plus jeg har katte (æder hønsehunde i øvrigt andre dyr sådan af princip?) og andre hunde. Lige nu er jeg arbejdsløs pædagog, men det skulle jo helst ikke fortsætte.

Nå.. hvad siger I? I slipper nok ikke af med mig, men skal jeg springe denne hund over og vente på der bliver smidt en ren labrador i min retning?
Svar


Beskeder i denne tråd
Aktivering af Hønsehund? - af Wannabe - 09-08-2010, 12:43 AM
Aktivering af Hønsehund? - af Wannabe - 09-08-2010, 06:46 PM
Aktivering af Hønsehund? - af lollænder - 09-08-2010, 07:02 PM
Aktivering af Hønsehund? - af løvig - 09-08-2010, 07:47 PM
Aktivering af Hønsehund? - af CP - 09-08-2010, 08:27 PM
Aktivering af Hønsehund? - af Wannabe - 10-08-2010, 11:05 AM
Aktivering af Hønsehund? - af løvig - 11-08-2010, 03:24 AM
Aktivering af Hønsehund? - af Wannabe - 03-12-2010, 02:33 PM
Aktivering af Hønsehund? - af maleren - 06-12-2010, 12:40 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)