Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Laderum - En gang til for Prins Knud
#1
Jeg ved godt, at emnet har været oppe at vende før, men jeg er stadig i tvivl om hvad jeg skal rette mig efter. Jeg har netop været på genladningskursus og glæder mig naturligvis til at komme i gang med det. Men jeg er noget usikker på hvor jeg skal indrette mit laderum og hvordan jeg skal opbevare mit krudt. Vi blev oplyst, at det var i orden at opbevare krudtet i et almindeligt værdiskab fra Harald Havemand, men det mener jeg er i uoverensstemmelse med ” Bekendtgørelse om eksplosivstoffer” §6 der siger;

” For opbevaring af indtil 500 g eksplosivstoffer i underklasse 1.1, 1.2, 1.5 og 1.6 og for opbevaring af indtil 5 kg eksplosivstoffer i underklasse 1.3 og 1.4 gælder foruden bestemmelserne i § 5 følgende:
1) Der skal benyttes en boks eller et skab, der er godkendt i mindst EN 1143-1 grade 0 eller et tilsvarende sikringsniveau. Sikringsbokse eller -skabe med en vægt under 1.000 kg skal være forsvarligt fastboltet til gulv, væg eller lignende”


Derfor er der i min optik ingen vej udenom et skab der er Skafor blå godkendt?

Så kommer næste spørgsmål, må det opbevares sammen med resten af min ammunition i våbenskabet, selvfølgelig under hensyntagen til adskillelse af krudt og fænghætter? Og må man have ammunition i topboksen sammen med fænghætterne?

Så er der mit store springende punkt, og det er om jeg må have det i mit værksted hvor jeg også har et naturgasfyr inde i et skab? Jeg er klar over, at der står der ikke må være andre brandfarlige stoffer, men eftersom det er fuldt ud lovligt at have et naturgasfyr i sit hus anser jeg det ikke for at være brandfarligt. Det er muligt jeg tolker loven som en vis herre læser biblen, men jeg anser det ikke for brandfarligt. Nogen der har lignende erfaringer? Det skal siges, at det er en kondenserende keddel med lukket forbrændningskammer. Jeg er klar over, at der tidligere har været en eller anden bestemmelse om, at man ikke må have fyret i rummet, men jeg kan ikke finde den tekst i nuværende lovgivning.

Jeg har andre rum jeg kan bruge, dog er de ikke nær så velegnede om end de kan laves til ”paragrafrum”. Kan man forestille sig, at rummet med fyret kan være arbejdslokalet, da det forekommer mig, at der ikke stilles helt samme krav til det?

Jeg ringer til Fyns Politi når der i morgen gives audiens mellem 08.30-09.30, jeg håber at det om ikke andet kan afklare mine spørgsmål.

Alle andre krav med el og brandklasser skulle ikke være noget problem.

Mvh.

Christian
Svar


Beskeder i denne tråd
Laderum - En gang til for Prins Knud - af CFR - 14-09-2010, 03:20 PM
Laderum - En gang til for Prins Knud - af solvedk - 15-09-2010, 01:30 AM
Laderum - En gang til for Prins Knud - af madsen1 - 15-09-2010, 07:23 PM
Laderum - En gang til for Prins Knud - af CFR - 16-09-2010, 08:41 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)